Inlägg #21: Postat: 2004-06-28 13:32:00
|
Alf Carlsson |
Du är en hycklande människa som söker makt genom martyrskap och som försöker avsluta diskussioner genom hänvisning till auktoritet, en auktoritet lika förankrad som en gnuggis. JAG är syret, en fridsam människa, du är nitroglycerin som inte finns förrän du träffat mig och då smäller det. Att skulden för explosionen läggs på syret beror knappast på syret.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-06-28 13:45:00
|
Alf Carlsson |
Du har också tagit bort två färska artikelfiaskon för att hålla din hyckelfasad intakt. Jag har inte synat dina andra texter men misstänker att ytterst få skulle klarat en syn. Anpassat och opportunt - no more Kyreus. Syret letar vidare efter ärligt, begåvat och självuppoffrande engagemang, där vederbörande STÅR UPP, tar argumenten och styr sin farkost mot nya utmaningar.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-06-28 13:52:00
|
*KY* |
Jag har tagit bort två personliga artiklar, därför att kommentarerna varit oförskämda, under bältet. Fö avstår jag själv gärna från personliga oförskämdheter. Som sagt, lycka till med Dina Väderkvarnar, bäste Herr Don Ouijote. Glöm inte pensionsförsäkringen.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-06-29 00:16:00
|
Alf Carlsson |
"därför att kommentarerna varit oförskämda". För det första förolämpar du läsarna, för det andra tar du bort artiklarna eftersom dom är avklädda in på bara kroppen. Det e för dållet...Prefekt, sa du det? Visst är jag Don Ouijote, men vad fan har det med dina artiklar att göra?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-06-29 19:59:00
|
uffe nilsson |
två saker till åsiktsmaskinen AC:
1. du skall citera prästen rätt:
" oförskämdheterna under bältet"
har tydligen upprört honom. du citerar bara delar av hans avståndstagande; ohederligt!
2. Känner du personen ifråga? att klandra en person så hårt som du gör bör bygga på noga kunskap.
Av allt jag hört har han mycket gott anseende bland allmänheten i Skåne
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-06-29 23:04:00
|
Alf Carlsson |
Jag känner bara KY genom de få texter jag läst. Två av dom var offensivt USLA, kritiserades och avslöjade stora brister; KY upptäckte detta och strök texterna. Jag utgår ifrån att det är DET du kallar hederligt. Gör man anspråk på andlig makt, vilket KY gör, måste synen göras innan skadan sker, inte efter..."gott anseende bland allmänheten i Skåne" ??Känner allmänheten Kyreus?
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-06-30 12:12:00
|
uffe nilsson |
Svar till Carlsson: du lider av smakdomarsyndromet och brist på självkritik. Gammalt talsesätt säger: "den som gräver en grop åt andra, bör först ta mått på sig själv."
Jag läste de 2 texter du talar om, personliga och med mycket humor den ena. Den andra vass med fokus på fotbollens karaktär. Att du inte gillade texter är ingen allmän sanning.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2004-06-30 12:15:00
|
uffe nilsson |
Har sällan i mitt vuxenliv hört någon recensera en annan människa som person på nätet, utan att känna denne. Sådan arrogans röjer egna problem. Fö har åtskilliga i min bekantskapskrets och släkt stora erfarenheter av Kyreus. Han är känd i Skåne, inte minst Syd-Skåne för sitt engagemang. Att han sen på fritiden släpper loss lite med okonventionellt skrivande behöver han inte be dig om lov för. Det räcker nu, Carlsson!!
|
|
Inlägg #29: Postat: 2004-07-01 03:19:00
|
Alf Carlsson |
Det är möjligt att ditt inlägg stödjer Kyreus i en tid där lojalitet går före kompetens, men mitt inlägg handlar om en 45 miljoners stämning EFTER förlåtelsen och Tottis Gudastatus. Hycklare KY:s fölåtelseidé räcker till inlägg 23 och vad gäller de "två texterna", så borde KY prioriterat din glädje över möget, framför min kritik och behållit dom FÖR DIN SKULL.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2004-07-01 03:23:00
|
Alf Carlsson |
23>>"Fö avstår jag själv gärna från personliga oförskämdheter. Som sagt, lycka till med Dina Väderkvarnar, bäste Herr Don Ouijote. Glöm inte pensionsförsäkringen." -Först en lögn och sen en grov oförskämdhet. Vad är det för präst?
|
|
Inlägg #31: Postat: 2004-07-01 10:05:00
|
Robban Z. |
"Som man ropar får man svar."
|
|