|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-21 11:27:00
|
|
Sunny |
Klok o välskriven!
Som flicka kände jag mig väldigt ful men det var fostermamman o hennes familj som sagt det: Ingen kille. Efter min debut som strippa lossnade det: De applåderade åt MIG! Då insåg jag att jag duger som jag är. Sedan dess tycker jag bra om min kropp o dess skravanker o det har aldrig hänt att någon man jag älskat efterlyst större skönhet. Fast ibland när jag lyssnar på kvinnors samtal undrar jag om jag är den enda kvinnan i världen som gillar min kropp?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-21 13:02:00
|
|
Nartin |
heja. du knäcker, äger och krossar, och förtjänar en större publik
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-21 13:27:00
|
|
Michael Lundahl |
Har längtat efter att höra detta från en kvinna. Misstanken att antiutvikskampanjen är en självuppfyllande profetia har länge funnits där, och nu bekräftar du den. Dessutom är artikeln välskriven och svårattackerad. :
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-21 13:56:00
|
|
Anna Li |
Feministerna borde ha lärt dig att det inte är männen som bestämmer om du duger. Punkt. Handlar om så mycket mer än utseende. Finns många sätt att "vika ut sig" och söka männens gillande och godkännande på.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-21 13:56:00
|
|
Margareth Osju |
Jag tyckte om din artikel....Mvh Margareth
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-21 14:19:00
|
|
Robert |
Som vanligt mitt i prick! Äntligen en kvinna som inte tar oss för imbicila idioter som inte kan skilja på verklighet och fantasi. Tack!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-21 14:41:00
|
|
Niklas |
Bra och välskriven artikel. Håller dock inte med fullt ut, du skriver att tidningarna inte tjänar något på att få kvinnor att känna att de inte duger. Det är förvisso sant, men en enkel sanning, och jag har en gnagande känsla av att det inte är fullt så enkelt. För det finns som bekant en bransch som gör sig en ordentlig hacka på människors missnöje med sina egna kroppar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-21 15:10:00
|
|
stig |
Självklar sanning; tidningen gör bilder som ska sälja lösnummer. Punkt. Det är också uppdraget. Allt snack om vilken ond makt som ligger bakom för att trycka ner tjejerna är verkligen fantasilöst.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-21 21:12:00
|
|
Björn |
Bra text, men en liten anmärkning: det finns ingen generell smak som män har, lika lite som kvinnor har det om män. Huruvida man duger som man är beror ju på vem man vill duga för. Det finns de som bara är intresserade av utvikningsidealet, men det är ju bara ett problem om det är någon av dem tjejen vill duga för. Men här kanske jag märker ord...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-06-21 23:19:00
|
|
Lars Nilsson |
En intressant iaktagelse man kan göra är att kvinno/tjejtidningar är minst lika fixerade av ett sterotypt kvinnoideal som den press som inte specifikt vänder sig till det kvinnliga könet. Bläddra i exvis Veckorevyn får Ni se! Det är lätt att skylla allt ont på männen men kvinnorna behöver nog jobba mer med sin egen frigörelse och med den press som skrivs av kvinnor för kvinnor!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-06-22 00:48:00
|
|
Mino |
Amatörpsykolgisk förenkling av ett komplext problem.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-06-22 08:26:00
|
|
Marcus |
Fem plus för ditt budskap!
Du har helt rätt...
Jag har slutat att berätta för många tjejer att jag tycker att dom är snygga för dom tror mig ändå inte... Tvärt om så - "rättar" dom mig
Dom visar ingen respekt för min åsikt och förminskar mitt omdömme till som om jag vore mindre vetande än feministerna.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-06-22 08:44:00
|
|
martin. |
Grymt bra! Fem solklara. Jag har ju försökt säga de här sakerna själv jättemånga gånger, men eftersom jag är man är det inte många kvinnor som vill lyssna.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-06-22 23:51:00
|
|
Robert Storbacka |
Solklar femma.
Välskriven artikel med ett klart och koncist budskap.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-06-23 15:53:00
|
|
Helena |
"Kanske dags att vi tjejer också inser det" skriver du, och jag håller absolut med. Men frågan är HUR gör vi för att inse det? Uppenbarligen känner ju väldigt många att de inte duger eftersom fler och fler genomgår bröstoperationer t ex.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-06-23 23:48:00
|
|
jensa |
kolla michea är ute och fiskar killpoäng igen. av mig får hon dock inte så många.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-06-24 08:23:00
|
|
Ulf Popeno |
Och hur fixar jag rutor på magen? För om jag ska bli accepterad som man så måste jag ju ha rutor på magen och bollar på armarna.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-06-26 21:10:00
|
|
en TJEJ som saknar a a och o pa tengentbordet |
Solklart!Kunde inte ha uttryckt det battre sjalv!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-07-08 01:24:00
|
|
Jonas Westling |
1Hej!
Tack! Att läsa detta var inte bara en fröjd för ögat utan även för sinnet. Att det finns kvinnor som Malin som kan se bortanför feminismens, i många fall, felaktiga bild av oss män.
Missförstå mig inte nu, jag har inget emot feminism i allmänhet. Jag skulle gärna ha sett ett jämställt Sverige. Det jag föraktar med feminismen är de kvinnor som betraktar män som överkåta neandertalare med endast sex i huvudet.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-07-10 00:08:00
|
|
Qvinna |
Om man hela tiden matas med samma bilder blir man faktiskt påvkerad. Varför tror du att Coca cola betalade stora summor för att deras namn skulle flasha förbi i diverse filmer utan att människor ens var medvetna om att de sett namnet. Jo för påverkan.
|
| |