|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-17 11:29:00
|
|
Erik |
Men det är oansvarigt, av såväl Source som de självutnämnda experterna, att låta amatörer verka under en officiell rådgivarstatus. Jag tycker sexrådgivning ska behandlas med större ansvar, jämför med att ha ekonomisk eller juridisk rådgivning av leksaksekonomer och vardagsrumsjurister. Så länge det är den vanliga veckotidningsklassen på ”råden” – att allt är okej om det sker under konsensus och ansvar – är väl det hela rätt harmlöst. Men bidrar rådgivaren med något i sådana fall?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-17 23:31:00
|
|
Sourze |
Hej Erik, Tack för din kritik. Det är alltid värdefullt när någon orkar förmedla vad han/hon tycker, positivt eller negativt. Sourzes ambition med att svara på frågor om sex och kärlek är att vara "någon" att fråga om saker när det inte finns någon annan. Även att ta kontakt med en "officiell rådgivare" innebär säkert för många att ta sig över en tröskel. De som har svarat på Sourze har haft gemensamt ett särskilt intresse och egen erfarenhet i ämnet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-18 07:31:00
|
|
Per W |
Hej Sourze! Och varför skulle jag lita på Åsa Welin? Att "ha ett intresse" i viktiga livsfrågor och vilja ställa upp som frågelåda kvalificerar verkligen inte vederbörande. Det är lika oseriöst och oansvarigt nu som att fru Dahlén var den förra "experten".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-21 15:25:00
|
|
Åsa |
Det enda jag kan säga är, jag står iaf för det jag skriver, vilket är mer än vad många andra gör..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-23 21:10:00
|
|
Helene |
Jo, men det luktar lite desperat läsarfiskeri. Vad hände med författarskolan? Vad hände med prispengarna? Vad hände med kvaliteten? Har Sourze mission gått från att vara en nättidning för skribenter som inte har någonstans att ta vägen till ... ja, vad, Sourze?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-23 21:13:00
|
|
Helene |
Åsa gör nog så gott hon kan, men jag håller med Per och Erik - är hon kvalificerad bara för att hon har intresse och gärna skriver ordlekar med könsord? Vilket ansvar tar ni?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-28 10:45:00
|
|
Ulf Popeno |
Det är väl kul med folk som svarar på frågor som man inte förväntar komma upp i Jeopardy. Jag hade gärna velat ställa en fråga till Åsa. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska fråga om... Taskigt väder idag, eller hur?
|
| |