Självförsvar inte asyl för utsatta!

Inlägg #1: Postat: 2004-06-16 12:07:00
Sunny forts
Rent praktiskt:1 En ovan skytt tvekar att skjuta. Risken är stor att man beväpnar förövaren i stället.
2 De här männen dyker upp totalt oväntat. Du måste ha pistolen med HELA tiden. På dagis o i skolan, föräldramöten etc. Inte glömma den i badrummet eller brevid sängen.
3 Många av de här killarna tar hjälp av polarna. Hur många tror du en person hinner skjuta?
4 Skulle du ha ett vapen o lyckas skjuta i självförsvar så ÄR det redan lagligt.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-16 12:13:00
Sunny forts
Hur hinner man skjuta på någon som i bil kör ifatt dig på gatan antingen personen tänker slå ner dig eller rent av skjuta dig? Jag tycker som du när det gäller dömda män som inte är svenska medborgare: Utvisning på livstid. Våra egna måste vi tyvärr dras med. Fotboja är en bra grej. Bäst är att höjja medvetandet om problemet o få kvinnan att gå redan vid första slaget. Skärpning hos myndigheterna så att de inte lämnar ut en hemlig adress. Det är nästan regel i dag att de gör det.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-16 12:16:00
Sunny forts
En skärpning hos det sociala: Umgängesrätten med barnen används ofta för att komma åt kvinnan. En man som misshandlar sina barns mor får helt enkelt vänta med att träffa sina barn tills de är stora om de vill
Inlägg #4: Postat: 2004-06-16 12:22:00
Sunny forts
Du har rätt i att vi måste ta tag i det här problemet bättre. Det är orimligt att kvinnor o barn ska behöva fly landet! Ändå finns det fall då det kan vara sista utvägen.Min väninna blev beskjuten när hon skulle flytta bilen åt en gömd kvinna. Hon hade tur som klarade sig. Men den mannen dog av en överdos. Myndigheterna MÅSTE bli bättre på att hjläpa kvinnor att leva anonymt här hemma.
Inlägg #5: Postat: 2004-06-17 11:31:00
sten
Tack för dina synpunkter från en som har praktisk erfarenhet. Jag ger mig för dina argument.Vi måste få fokus på åtgärder mot förövarna inte offren.Helst ska förövarna bevakas, fotboja eller annt, inte offre
Inlägg #6: Postat: 2004-06-17 22:03:00
Sunny
Ja myndigheterna verkar inte ta detta riktigt på allvar. På 70 talet kunde poliser som blev kallade till s.k lägenhets bråk säga till kvinnan som ville anmäla." Ä ...ta o ge varandra en kyss o var sams" o så åkte de. Tendensen finns kvar. Det är jättebra var gång någon tar upp det här som inte är drabbad. Själv har jag ingen egen erfarenhet alls av detta.Mina män är snällare än jag någonsin varit.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-20 14:13:00
Annac
är den som hotar av utländsk härkomst torde väl den enklaste åtgärden vara att utvisa vederbörande - och, om så behövs, även hans hotfulla kompisar. Samma borde gälla för de som sysslar med "hedersrelaterade" brott, vad nu dessa kan ha med heder att göra är ju en helt annan femma...
Inlägg #8: Postat: 2004-06-20 23:55:00
Sunny
Annac: Här måste jag hålla med dig. Att ge asyl åt någon som i sin tur trakasserar andra är inte bra. Vi måste bli tydliga här: Det räcker o blir över att vi måste dras med våra infödda.
Laddar...