Våldtäkter är mannens ansvar

Inlägg #1: Postat: 2004-06-14 11:41:00
Chris.X
Jag försöker medvetet att inte gå bakom tjejer, så de tror att jag förföljer dom. Jag påpekar mina åsikter om individualism när jag hör skämt om kvinnor eller män. Jag gör vad jag kan för att bli en bättre människa varje dag.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-14 11:41:00
Chris.X
Men inse att det är inte "män som våldtar", det är "missfoster som våldtar". Och dessa missfoster utgör mindre än 0.01 av den manliga befolkningen. Att säga att "män våldtar" är så otroligt felaktigt att man blir mörkrädd. Dessa men VERKAR vara vanliga män, men de är det INTE. De är sjuka i huvudet!
Inlägg #3: Postat: 2004-06-14 11:41:00
Chris.X
Att det är "män som våldtar" är precis lika illa som att säga att "invandrare är de som begår brott", enbart för att det är folk med invandrarbakgrund som är överrepresenterade i brottsregistret. Det ska man aldrig säga, med all rätt. Gruppen män går däremot finfint att kollektivt skuldbelägga. Varför då?
Inlägg #4: Postat: 2004-06-14 11:42:00
Chris.X
Det är civilkurage att stoppa en våldtäkt. Men det är banne mig inte mitt ansvar att den inte inträffar. Jag gör vad jag kan, mera än så kan jag inte göra. Sedan att JJ och andra mindre begåvade? människor anser att det är "männens ansvar" får stå för deras intelligensnivå.
Inlägg #5: Postat: 2004-06-14 11:43:00
Chris.X
Ps. Och dina era ursäkert om att "jamen jag menar juh inte alla män såklart.." är inte godtagbart. Om man inte vill anklaga alla män för de våldtäkter som begås så skriver man inte "Våldtäkter är mannens anvar". Skriver man det, får man stå till svars för det. Svårare än så är det inte. Ds.
Inlägg #6: Postat: 2004-06-14 21:11:00
femina
Tänk om våldtäktsmannen/männen är stora och starka då? Då lägger du väl benen på ryggen din ynkliga stackare?
Inlägg #7: Postat: 2004-06-18 12:38:00
Robert Storbacka
"Tänk om våldtäktsmannen/männen är stora och starka då? Då lägger du väl benen på ryggen din ynkliga stackare?"

Man reagerar väl ungefär likadant som ifall nån blir misshandlad, hotad eller utsatt för mordförsök.

Ringer polisen?
Inlägg #8: Postat: 2004-06-18 13:11:00
ej feg
Då är det redan för sent!!!
Laddar...