|
Inlägg #61: Postat: 2004-06-15 11:24:00
|
|
Anton L |
Det borde kanske lika gärna vara en medborgerlig plikt att debattera om än inte just på Sourze för att demokratin ska fungera. Vår representativa demokrati är inte en fungerande demokrati, men det är väl den kompromiss som får duga.
Min fråga var hypotetisk. Jag röstade faktiskt, men jag lyckades inte lura med mig svärmor till vallokalen.
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2004-06-15 11:38:00
|
|
Torchy |
Att Sveriges demokrati inte fungerar särskilt bra är det säkerligen många som tycker, men problemet är att hitta någonting som fungerar bättre. Förslag? Själv är jag inte såld på Sveriges form av demokrati, men det är inte lätt att hitta bättre alternativ ute i världen. Om du är ute efter mer direkt demokrati kanske Schweiz vore något att titta på?
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2004-06-16 00:22:00
|
|
Alf Carlsson |
Förslaget är diktatur och att jag tar över hela skiten...
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2004-06-16 09:36:00
|
|
Torchy |
Svar 63: Garanterat en signaturkapare.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2004-06-19 20:14:00
|
|
AnnaC |
gör det Alf Carlsson, då har vi äntligen någon att rösta på ;- - f ö tror jag Malin har rätt avseende motiv för många presumtiva väljares ickeröstande
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2004-06-30 12:32:00
|
|
PJ |
Jag var bara lat.
Eller så har jag blivit så less på att läsa vallöften och partiprogram som glöms bort så fort valet är över.
Påminner om jobbets veckomöten där saker diskuteras och beslutas för att senare ignoreras totalt för att en enskild person har en annan uppfattning och alla accepterar det.
Nu lägger jag mig inte i diskutionerna alls längre på jobbet då jag vet att det som beslutas ändå inte är värt någonting.
|
| |