Svenska folket - lata idioter?

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2004-06-14 10:03:00
Torchy
Svar 15: Presentens införskaffande bestämdes på demokratisk väg för över 10 år sedan. Man tycker ju att folk borde ha förlikat sig med det vid det här laget. Sverige är helt uppenbart i EU för att stanna och om man nu är så kritiska till hur samarbetet genomförs så måste man se till att påverka när man får chansen. ..Förändringar åstadkomms inte i från sofflocket..
Inlägg #22: Postat: 2004-06-14 10:03:00
Malin Michea
Den här debatten är väldigt behaglig av den anledningen att den förs i en trevlig ton. Men nu har jag lite jobb att göra, så jag drar mig tillbaka för tillfället. Återkommer senare. Tack för mig så länge, ha en bra dag!
Inlägg #23: Postat: 2004-06-14 10:04:00
Alf Carlsson
5>>Folket föraktas, kommersialiseras och tvingas till alltfler meningslösa val el, tele etc.. Man orkar inte dessutom sätta sig in i EU, utan jagar de livsbejakande stunderna i NU:et, samt måste kämpa allt hårdare för det som tidigare var självklart skola, sjukvård etc..
Inlägg #24: Postat: 2004-06-14 10:08:00
Malin Michea
svar21>> Snabbt svar Men om personen till vilken man bestämde att presenten skulle inköpas för tio år sedan, då verkade vara en hygglig kille, men som senare visade sig vara en - för att citera AC - skitstövel?
Inlägg #25: Postat: 2004-06-14 10:12:00
Torchy
Svar 24: Men presenten är ju till för att göra honom till mindre av en skitstövel! :- Är förakt, kritik och avståndstagande rätt väg att reformera en förtappad själ?
Inlägg #26: Postat: 2004-06-14 10:15:00
Malin Michea
svar25>> Har skitstöveln haft tio år på sig att göra sig förjänt av presenten och inte lyckats...då får han allt skylla sig själv! ;- Nej, nu MÅSTE jag verkligen sluta skriva. Det här är inte bra alls. Återigen: tack och hej så länge!
Inlägg #27: Postat: 2004-06-14 10:17:00
Alf Carlsson
21>>Det bestämdes om en kärnkraftsavveckling ”på demokratisk väg”, men den presenten slarvas bort, d v s den demokratiska trovärdigheten slarvas bort.
Inlägg #28: Postat: 2004-06-14 10:22:00
Alf Carlsson
21>> En liten företagsstyrelse gör 1000-tals människor arbetslösa över en natt och dikterar alltfler villkor. Den inte helt obegåvade väljaren ser naturligtvis hur denna makt tar över alltmer av de beslut som egentligen tillhör den demokratiska beslutsprocessen, också ett skäl att välja annan aktivitet.
Inlägg #29: Postat: 2004-06-14 10:32:00
Alf Carlsson
19>>Nej, man upplever ingen makt nationellt heller. Vardagen har blivit en rädsla för marknaden och arbetslöshet. Man försöker hitta lite trygghet i det lilla och blir alltmer övergiven av dom man valde. Vi har ett nytt FRÄLSE som sträcker sig över Politik, Industri och Fackförening. Du kommer att märka när reaktionen kommer och det är inte genom en valsedel.
Inlägg #30: Postat: 2004-06-14 10:37:00
Torchy
Svar 29: Jag orkar inte gå in på någon traditionell politikdiskussion, men tror du verkligen på väpnad revolution, allvarligt talat? Jag är själv på intet sätt blue-collar så jag kanske inte är rätt person att uttala mig om arbetaren, men jag misstänker att han/hon inte känner sig förtryckt så till den grad att han/hon är beredd att ta till vapnen för att ta makten över produktionsmedlen..
Inlägg #31: Postat: 2004-06-14 10:40:00
Alf Carlsson
21>>"Förändringar åstadkomms inte i från sofflocket." -Nej, men åstadkoms dom av en valsedel? Det är just den frågan folk ställer sig...och FRÄLSET skulle nog se över varför folket svarar "nej" på den frågan. FOLKET är nämligen PER DEFINITION aktiva och intelligenta. Det är hela demokratins grundpelare och när det ifrågasätts, då ifrågasätts också demokratin.
Inlägg #32: Postat: 2004-06-14 10:46:00
Torchy
Svar 31: Tja, eftersom folket röstat på samma sätt de senaste 80 åren med ett eller två undantag så är min slutsats snarare att folket inte vill ha förändringar snarare än att förändringar inte går att få till stånd via valsedeln.. ..och det är endast per definition som folket är aktivt och intelligent... ;
Inlägg #33: Postat: 2004-06-14 10:49:00
Torchy
..och för den delen så tror jag att ett mycket enkelt sätt att få ökat valdeltagande i EU-valet är att lägga det samtidigt som respektive länders riksdagsval. Då kommer folk att rösta i lika hög utsträckning i alla valen. Det bästa alternativet vore nog att helt enkelt koordinera alla länders interna val och lägga alla på samma dag, men det är något för framtiden.
Inlägg #34: Postat: 2004-06-14 10:50:00
Alf Carlsson
30>>”Jag orkar inte gå in på någon traditionell politikdiskussion”. - Vill du därmed att jag ska 10>>” sätta likhetstecken mellan dumhet och att inte ta sin chans att påverka”? Är kärnkraftsavvecklingen demokratiskt beslutad – du undvek denna demokratiska våldtäckt, samtidigt som du tycker vi ska vänja oss vid ett överbyråkratiserat EU, där skandal, korruption, mörkläggning, förskingring och girighet verkar vara de verkliga fem friheterna.
Inlägg #35: Postat: 2004-06-14 10:53:00
Alf Carlsson
33>>Varför har man EU-val ÖVERHUVUDTAGET? Vi har ju redan beslutat om hur den politiska kartan ska se ut i riksdagsvalet?, så valet i sig blir i sin demokratiska paradox bara ytterligare ett exempel på EU:s överbyråkratisering.
Inlägg #36: Postat: 2004-06-14 10:58:00
Torchy
Svar 34: Som sagt var så orkar jag så här på måndag morgon inte ta mig för någon aggressiv politikdiskussion, vilket du verkar ha bestämt dig för att initiera, och av den anledningen lämnar jag plats för någon av mina argare borgar-kollegor att ta upp den kastade handsken. För övrigt stavas det "våldtäkt" och jag betvivlar att våldtagna kvinnor ser positivt på att du förbilligar den termen för att tjäna dina politiska syften.
Inlägg #37: Postat: 2004-06-14 11:05:00
Alf Carlsson
30>>”tror du verkligen på väpnad revolution, allvarligt talat?” – Jag tror ingenting. Det enda jag vet är att det folkförakt och den avdemokratisering som tidigare skett i historien i hög grad har lett till slakt av Frälset. Det är snarare så att jag inte förstår hur just Sverige eller Europa skulle kunna ställa sig utanför denna historiska cykel, men det är nog det som är själva EU-projektet.
Inlägg #38: Postat: 2004-06-14 11:09:00
Alf Carlsson
36>>"Du orkar inte", kan jag sätta likhet med "dumhet" som du gör i svar 10? Detta var även Peders grundtes "lata idioter "
Inlägg #39: Postat: 2004-06-14 11:20:00
Alf Carlsson
27>>Inte heller kärnkraftsexemplet var en politisk diskussion, utan ett exempel som skulle matcha 21>>"bestämdes på demokratisk väg för över 10 år sedan" - ETY min absoluta känsla är att det inte är JAG utan DU som argumenterar utifrån "tjäna dina politiska syften". Att du sen tar "måndag morgon" som anledning att avstå - EU-väljarna kanske tog Söndag tänk på vilodagen så att du helgar den, som intäkt är det mindre begåvat att vårda 10 Guds bud?
Inlägg #40: Postat: 2004-06-14 12:18:00
Alf Carlsson
36>>"Våldtäkt", jag slog fel i hastigheten. Det händer ganska ofta eftersom jag skriver väldigt snabbt. Jag hoppas du inte tar det som intäkt för att jag är dum eller idiot. Sen hoppas jag naturligtvis att mitt språkbruk inte tas illa upp av kvinnor som våldtagits, det är absolut inte min avsikt. Jag hoppas du litar på mig när jag skriver det. Jag tar väldigt illa upp när människor utsätts för våld och just våldtäkten är väl bland de värsta kränkningarna.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...