Teleföretagens service är urusel!

Inlägg #1: Postat: 2004-06-11 11:35:00
sten
Om det inte finns några firmor som erbjuder en sån här hjälp. jag och de flesta är beredda att betala för dem, så borde anamma denna affärsidé. Sedan borde väl Telia tjäna på att trafiken flödar så inkomsterna flytrer i
Inlägg #2: Postat: 2004-06-11 13:43:00
dhc
Nån slags ambulerande data-akut som gör hembesök? Frågan är om det är lönsamt. Dessutom: en tvättmaskin har begränsat användningsområde, därför är det ett begränsat antal saker som kan gå fel. En dator har betydligt fler användningsområden, antalet fel som kan inträffa över därmed ganska drastiskt.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-11 13:46:00
dhc
Om jag ringer en tvättmaskinsreparatör vill jag kunna tvätta igen. Ringer jag en datareparatör är det inte alls säkert att jag kan förklara för denne vad problemet är, inte alls säkert att denne kan komma med en lösning jag är nöjd med. Måste datorn formateras och viktiga saker försvinner, ska reparatören ha mindre betalt?
Inlägg #4: Postat: 2004-06-11 16:37:00
FraK
"Nån slags ambulerande data-akut som gör hembesök" - finns ute i Europa och fungerar. Folk glömer att supporten är just support, inte utbildning. Ringer du Volvo om du inte vet hur man kör bil?
Inlägg #5: Postat: 2004-06-14 08:09:00
Alf Carlsson
Ringer du Bic när du inte kan kan formulera rätt frågeställning?
Inlägg #6: Postat: 2004-06-14 08:14:00
Alf Carlsson
Det här med att datorer är "komplicerade" är ett utomordentligt skitsnack som endast befäster en myt. Manualer, hjälpfunktioner och XP:s återställning till tidigare datum vid fel gör att nästan vem som helst klarar sig själv. SUPPORTEN däremot håller en ytterst varierande kvalité och det är SJÄLVKLART att varje support är UTBILDNING och att detta i sin tur ger dynamiska effekter.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-14 08:19:00
Alf Carlsson
2. "Frågan är om det är lönsamt." -Ja, detta är frågan för Telebolagen där t ex Comviq gör 50 i vinst per mobilsamtal. FÖRSTATLIGA ALL TELEKOMMUNIKATION. ´Televerket höll Sverige med världens bästa teleservice och var världsledande. Nu har vi fått debiteringscentraler. Det enda du väljer är vem som ska skicka räkningen.
Inlägg #8: Postat: 2004-06-15 08:24:00
sten
Det vore lönsamt för ryktet att grejerna fungerar som man betalar avgift för. Dessutom flytrer pengarna in om man kan använda grejorna
Laddar...