|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-09 19:05:00
|
|
Greger |
Märklig reaktioen från Billy Butt. Du dömer redan; grabben är oskyldig. Och så anklagar du rättssamhället. Vänta tills dom faller. Vi har ett rättsväsende som ombesörjer detta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-09 19:31:00
|
|
Inger |
Greger: Det är inte jag som dömer! Billy och Sofia har dömt ut vårt rättssystem gn att redan, innan dom faller, hävda att det måste röra sig om ett totalt missförstånd ect ang. broder - vad jag kan utläsa. Jag ställde därför en ironisk motfråga, dels med Billy Butts resonemang kring skattemedel... Så, Greger du kan ta det lugnt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-09 20:49:00
|
|
Greger |
Menade Billy pch Sofia jag med. I övrigt håller jag med dej.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-10 10:21:00
|
|
Åke |
Inger/Greger: Ni tycker alltså det är
OK att bli inlåst i en månad utan andra bevis än en persons utpekande, vilket var vad som antyddes i Sofias artiklar. Tänk igen i så fall. Billys kritik av rättssystemet har inte med att göra om grabben är skyldig eller inte. Den handlar om de orimliga tvångsmedel som staten tar till i denna typ av brottsmål.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-10 14:26:00
|
|
Per W |
Bra sagt,Billy!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-10 19:09:00
|
|
Inger |
Konstigt att den ständige rättshaveristen BB inte snokade i detta ärende, som i Tumba-fallet? Han bör väl veta hur lätt det är att få tag i offentliga handlingar? Eller stötte han på ett problem; att det möjligen är sekretessbelagt då det kan röra sig om att det s k våldtäktsoffret är minderårigt? Och det har han väl i så fall själv erfarenheter av?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-10 19:11:00
|
|
forts. |
Naiva och korkade småtjejer, ni vet, som g i v e t v i s ville ligga med honom - han som älskar att tjata, som vi vet! - och sen hade d e m mage att anmäla honom för våldtäkt? För jävligt alltså... Jodå, jag kommer ihåg rubrikerna och BB: s försvarstal redan då...
Då är det kanske inte konstigt att BB nöjer sig med, i detta fall, att endast konstatera åter sin "sanning":
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-10 19:12:00
|
|
forts. |
"I Sverige är det precis så här: Det räcker med att en kvinna anklagar en man för att mannen ska gripas och häktas. Bevis behövs inte i sexmål. Kvinnans uppgifter räcker. Mannen blir gripen och inlåst utan tillstymmelse till bevis! "...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-10 19:26:00
|
|
forts. |
"Nedåttrenden i vårt svenska rättsamhället", påstår BB. Frågan är snarare om det inte är precis tvärtom? På 80-talet skulle ett x antal män dömas oskyldigt och det berodde på att kvinnorörelsen via bl a kvinnojourerna körde stenhårt med att kvinnor a l d r i g ljuger. Då fanns ej heller DNA-tekniken.Men, tiderna har förändrats och även RÅ har gått ut med att "skärpta beviskrav" ska gälla i även s k sexmål.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-06-10 19:27:00
|
|
forts. |
Samtidigt ska inga förmildrande omständigheter tas när det gäller sexuella övergrepp på barn. Något som förövarna kunde hänvisa tidigare till. arbetslöshet, sjukdom ect.
Själv kände jag två män som åkte dit i början på 80-talet, för att de villle skiljas. Men, deras "kvinnor" fick ågren när de väl insåg vidden av sin passionerade handling; att fängelsestraff skulle bli påföljden. De tog tillbaka sin anmälan, tack och lov, men slapp själva åtal. Men det var då det....
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-06-16 17:08:00
|
|
Chris.X |
Inger, du skulle verkligen behöva bli falskt anmäld för våldtäkt som man hör jag. För att få uppleva hur det känns. Du skulle verkligen behöva det... Ångesten, självmordstankarna, dömd på förhand av feministpöbeln m.m. Det skulle vara nyttigt för dig.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-06-18 11:33:00
|
|
Inger |
Att bli anmäld för grovt sexuellt utnyttjande har lika hög påföljd som våldtäkt och måste vara ett hemskt brott att bli oskyldigt dömd för. Och jag har träffat några på 80-talet och som jag också skriver här ovan om. Jag hävdar ändå ATT det idag är svårt att fälla någon oskyldig då beviskraven har skärpts rejält. Dessutom har vi idag förfinad teknik, bl a DNA-analys, som inte sällan redan har hjälpt oskyldigt utpekade.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-06-18 11:34:00
|
|
forts. |
Dock, skulle jag vilja uppgradera påföljden för falsk tilvitelse! Och det med ordentligt kännbart straff!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-06-18 11:58:00
|
|
forts. |
Sen är du själv, som motsvarande "manlig maninist" lika billig som feministpöbeln då du hävdar att du är offer FÖR kvinnan, att DÄRFÖR begås INGA våldtäkter ect - och DU blir oskyldigt dömd på förhand...
|
| |