Jag lider med Sofia Lindblom

Den här tråden diskuterar artikeln Jag lider med Sofia Lindblom.
Inlägg #1: Postat: 2004-06-09 18:38:00
Inger
Alla har vi en gång varit barn och sannolikt lider de flesta anhöriga till både gärningsmannen - kvinnan - och offret, oavsett vilka brott det än må vara.
Märkligt är att du redan har dömt i detta ärende. Men det fann jag även Sofia hade gjort. Hennes bror kunde omöjligen vara skyldig. Vi kanske ska plocka bort vårt rättssytem och låta "öga för öga, tand för tand" råda. Vad säger du om det? Det skulle väl ytterst bespara samhället många pengar?
Inlägg #2: Postat: 2004-06-09 19:55:00
kompis
Vi måste kunna medge att vårt rättssystem är ruttet och korrumperat. Tom USA har ett bättre rättssystem än vi. Massor med oskyldiga döms i Sverige varje år och när det gäller anmälningar och fällningar till Europadomstolen leder Sverige skyhögt!
Inlägg #3: Postat: 2004-06-10 08:49:00
Ilona B
jo, jo, usa har bättre system. oskyldigt anklagade får rättelse 20-30 år efter verkställandet av dödsdomen...
Inlägg #4: Postat: 2004-10-16 23:32:00
johanna
det känns konstigt med tanke på att det är min pojkvän som diskuteras. jag kan inte säga annat än att det är något jävligt ruttet när en tidigare ostraffad kille blir inlåst i en månad utan bevis, och de anhöriga får inte veta något de första veckorna. efter ett tag får vi veta: han är anklagad för en gruppvåldtäkt hemma i sitt eget rum. han har erkänt och det finns tekniska bevis. allt detta visade sig senare vara lögn.
Laddar...