Inlägg #1: Postat: 2004-06-08 23:28:00
|
ML |
Varmt tack! Jag fick något slags tankar åt det hållet jag också. Vilket kanske framgår lite mellan raderna...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-09 05:52:00
|
Erik Lindgren |
Är inte alla parlamentariker också otroligt lika? De klär sig i kostym, använder samma politiska modeord, kampanjar, håller tal, pappersarbetar, går på möten. De har till och med väldigt lika färguppsättningar på sina kostymer.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-09 10:16:00
|
Mia |
Men dom använder inte våld mot varandra!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-09 13:37:00
|
Erik Lindgren |
Det är väl klart som fan att de inte gör, såvitt jag vet så hotar ingen av dem yttrandefriheten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-10 14:29:00
|
Anna |
Jag håller faktsikt med dig, Erik. När jag var yngre tycktre jag att det gjorde stor skillnad vem man röstade på. Men i vår kommun är det sossarna som sålt ut offentliga grejer, infört marknadshyror på kommunens bostäder och vräkt en popuöär tennishall för att ge plats åt en stormarknad...jag börjar mer och mer tycka att det inte spelar någon roll vad man röstar på.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-11 00:54:00
|
Bubba |
Därför måste nya partier fram som kan röra om i grytan och avslöja vad de gamla rävarna i politiken håller på med? Nej, va otrevligt, förändring vill vi inte ha, vi inför diktatur istället och låter sossarna fortsätta styra landet bäst de vill, vi skulle inte märka någon skillnad jämfört med idag.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-11 01:10:00
|
Bubba |
Säg mig, vad skulle bli sämre med en socialdemokratisk diktatur i Sverige jämfört med hur det är idag? Vi skulle spara tid och pengar på att slippa de teaterliknande och meningslösa valen vi har i landet. Vi vet ju ändå valutgången. Och ser det ut att krisa för sossarna, så kan den statliga televisionen skicka ut Janne Josefsson mitt i valspurten för att få folket på bättre tankar.
|
|