|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-08 17:25:00
|
|
E L, forts. |
"Militärisk disciplin"? Det är ganska vanligt att man när man går i ett demonstrationståg är ganska formerade, det är därför det kallas demonstrationståg. Om man dessutom har skyltar som formar tåget är det inte så konstigt att det ser ut som det gör. Därtill kommer att Löwendahl verkar helt främmande inför vad en demonstration egentligen är.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-08 17:29:00
|
|
E L, forts. |
Varför heter det "demonstration", vad är det man demonstrerar? Jo, vilken förankring en viss åsikt har, hur många som är beredda att verkligen agera för en sak. Med andra ord, man visar vilken fysisk uppbackning en åsikt har, vilket hot dess anhängare utgör. Det rör sig inte om något mindre än just vad Löwendahl uttrycker obehag om.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-08 17:49:00
|
|
E L, forts. |
Att Löwendahl kräver att skitkastningen på AFA skall ökas i pressen är väl så lagom passande. Finns det någon utomparlamentarisk organisation i Sverige som det har gnällts mer på? Skulle inte tro det. Varenda nazistorganisation i detta land har garanterat sluppit bättre undan än AFA. Om inte Löwendahl fattat vilka AFA är, så är det hans problem, inte Expressens eller DNs.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-08 17:52:00
|
|
E L, forts. |
Att därtill kräva att det skall dyka upp en organisation som granskar vänsteraktivister visar ju att man i allmänhet har dålig koll på underrättelsen i Sverige. Tror Löwendahl att den kära statsmakten inte har koll på vilka som hotar dem? Att de bara ber om att bli omkullkastade av rebeller? Upplysningsvis finns det tjocka böcker om SäPos arbete med vänstergrupper i Sverige, det är bara att gå till närmsta bibliotek.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-08 18:14:00
|
|
ML |
Att kritik inte ska riktas mot en grupp för att de inte slagit sönder saker är en tanke som för mig känns oseriös. Jag har givetvis inte krävt ökad skitkastning på någon över huvud taget. Jag ser heller inget problem med att en skribent redvisar känslor av förvåning inför sådant som han iakttar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-08 19:43:00
|
|
klarsynt |
Och varför ska man täcka över sitt ansikte? Det brukar annars bara brottslingar göra. Är det till dem vi ska räkna AFA-fascisterna?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-08 22:38:00
|
|
Anna |
eller hur.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-09 01:35:00
|
|
Anna2 |
Till AFA: Ta av slöjan era fegisar och visa era finniga och fjuniga pojkansikten. Jag tycker polisen ska ha rätt att skjuta dem som kastar 4a kilos stenar mot andra medmänniskor.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-09 01:37:00
|
|
Andreas |
Jag håller iofs med om att det kan vara läge att ge AFA credit för att de faktiskt låtit bli att slå sönder något, denna gång. Även om det känns lite som att tacka busschauffören för att han är nykter.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-06-09 01:45:00
|
|
Anna2 |
Andreas: Vet vi verkligen om de inte gjorde det? Metro publicerade faktiskt en stor bild på stenkastande AFA demonstranter. Det var många lögner de kom med den här gången, precis som alla andra gånger. Tidningarna saknar tyvärr trovärdighet när de skriver om dessa aktiviteter.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-06-09 05:37:00
|
|
Erik Lindgren |
Anna2: Men fråga polisen då? De lär ju ha koll i och med att de befann sig bredvid. Polisen kanske också är insyltad i denna vänsterkonspiration? Jo, tjena. Vad gäller maskering så är det många i vårt samhälle som är maskerade, förutom brottslingar då. Bland nöjesfolk är maskering oerhöt ovanligt, exempelvis. T o m smink borde ju faktiskt räknas som en form av maskering, eller att färga håret.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-06-09 10:14:00
|
|
antifascist |
Snacka om haltande jänförelser! Man bör kalla saker vid deras rätta namn: AFA står för en våldsfascistisk samhällssyn! Det kan inget i världen ändra på!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-06-09 13:31:00
|
|
Erik Lindgren |
Jaså, på vilket sätt haltar mina jämförelser?
Hur ser en våldsfascistisk samhällsyn ut? Hur vet du att AFA står för en sådan?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-06-09 14:40:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Erik, att man döljer sitt ansikte betyder att man inte vågar stå för sina åsikter, sånt hör inte hemma i en demokrati.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-06-09 14:49:00
|
|
Pär Khuek |
Att sminka sig är helt enkelt inte att dölja ansiktet, Erik. Det måste du väl begripa.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-06-09 23:20:00
|
|
Erik Lindgren |
TLA: Ser du mitt ansikte nu, eller? Ser jag ditt? Nej, just det. Sitter vi i en demokrati? Ja, det gör vi. Vad var det du sade, att dölja sitt ansikte hör inte hemma i en demokrati?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-06-09 23:22:00
|
|
Erik Lindgren |
PK: Så om jag sminkar mig som en clown har jag inte dolt ansikte?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-06-09 23:26:00
|
|
Anti AFA-fascismen! |
Snacka om att gå på kryckor i sin argumentering! Ska någon hyllas för att han INTE förstör och vandaliserar? Horribelt!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-06-10 03:50:00
|
|
Erik Lindgren |
Anti AFA-fascismen: Vem har pratat om att hylla någon? Inte jag iallafall, så det måste nog bli du som läser in en massa i min text som egentligen inte står där. Vad jag skrev är att man kanske skall se den möjliga positiva utvecklingen och inte gnälla så jävla mycket. Det är ganska långt ifrån att begära en hyllning.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-06-11 14:51:00
|
|
kiki |
Jag skrev en fempoängsuppsats om den autonoma vänstern bara häromdan om det kan legitimera mig som insatt.kan härmed avslöja att det bara är Erik här osm vet vad han pratar om. ni andra borde ta och läsa på lite jag hade kunnat hålla med om en hel del av det ni skriver innan jag skrev uppsatsen och tog reda på fakta
|
| |