|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-07 12:47:00
|
|
Justice? |
Hur fan vet du att Sofias bror har "råkat illa ut"? Att han är ett fall för JO? Åter skriver Sofia en tårdrypande story - till förmån för de anhöriga! - och i n g e t annat. Notera, det är alltså utifrån hennes perspektiv och ingen annans! Brottsofferjouren har dessutom a l d r i g verkat för en misstänkt - och dessutom häktad! - gärningsman och dennes ev. anhöriga. Det finns mycket att tillägga kring bara denna av alla Sofias påståenden. Den organisationen är endast till för de s k brottsoffren.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-07 14:12:00
|
|
Kia |
Hur vet du att han är gärningsman? Han kanske är offer för en brottslig domstol!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-07 14:24:00
|
|
Alf Carlsson |
1. Du har inte följt debatten. Jag vet inte mer än vad som står skrivet och att den rättsliga proceduren kan prövas i efterhand. Läs in dig på debatten innan du tar till övertoner. Bl.a hävdar jag att dessa artiklar inte räcker som underlag för att diskutera "rättvisa..."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-08 10:35:00
|
|
Justice? |
Svar 3: Konkret, vad betyder: "Din bror har råkat illa ut, ta hand om honom - rättsstaten erbjuder JO."???
Jo, har läst vad som har skrivits tidigare och du verkar gilla att rättsröta m å s t e ha inträffat?
Jag påstår varken att han är skyldig el oskyldig. Men dock, Sofias artiklar är besynnerliga på flera punkter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-08 10:53:00
|
|
forts. |
forts.
Alf: Beklagar om jag svor, men blir upprörd av den här typen av artiklar. Det är allvarliga saker de tar upp och då får man inte gå på en ensidig berättelse. Demokratins kärna är att bekämpa jävighet!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-08 21:10:00
|
|
johanna |
men meningen med sofias artikel är inget annat än att visa det ur en anhörigs perspektiv. många och åter många artiklar om våldtäkt har skrivits av någon utomstående, så detta är faktiskt unikt. ta vara på det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-08 21:10:00
|
|
johanna |
och hur allvarligt det misstänkta brottet än är så är det fel att hålla någon häktad så länge utan bevis.
och att omhäkta någon utan nya bevis är väl mot lagen så vitt jag förstår? rätta mig om jag har fel.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-12 21:31:00
|
|
susanna svensson |
Svar till Justice? Om Sofias bror blir frikänd så är han faktiskt ett brottsoffer han är ett offer för det mycket allvarliga brottet falsk tillvitelse. Hoppas det lögnaktiga fruntimret får skaka galler länge
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-13 08:46:00
|
|
Greg |
Och hur lätt tror du det är att bevisa? Det räcker väl i princip med att hon påstår att hon trodde det var han, men hon blandat ihop personer för att gå fri
|
| |