Inlägg #1: Postat: 2004-06-07 08:48:00
|
martin. |
Fast jag brukar iofs inte retuschera min flickvän innan vi ska ha sex. Återigen... vi killar är ju tillsammans med de där "vanliga" kvinnorna och tycker om dem, vad exakt är det Linda S. måste visa för oss som vi inte redan vet? Varför är det så himla viktigt att minsann sätta killarna på plats och visa hur en kvinna ser ut... jag är hemskt ledsen att bryta den feministiska illussionen. Men vi vet redan det.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-08 19:12:00
|
Malin Michea |
Martin, det där var riktigt bra skrivet! Om jag var du skulle jag utveckla det till en hel artikel, fler skulle behöva läsa det!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-09 12:14:00
|
martin. |
Tack, det var snällt sagt. Jag vet inte riktigt om jag har talangen/tålamodet att skriva en egen artikel. Vet inte heller om jag är riktigt beredd på att ta käftsmällarna i kommentarfälten. Men jag ska fundera på saken.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-09 20:59:00
|
Malin Michea |
Gör det! Och de patetiska försöken till käftsmällar i kommentarfälten missar ändå oftast sitt mål... ;- Fundera på saken, iaf!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-12 18:24:00
|
Qvinna |
Jag tror inte att Lnda S "vill sätta killarna på plats" men kanske visa mkt unga killar hur en tjej/kvinna ser ut. En mig närstående ung kvinna med trackad varje dag i skolan av killarna när hon gick i 8:an för att hon inte fått bröst. Jag tror att många av dessa unga killar inte fattar att många av tjejerna som viker ut sig har bättrt på naturen med inlägg av plast.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-12 18:27:00
|
Qvinna |
Vidare vidhåller jag att det är skillnad på en naken kropp rätt upp och ner och en dito när tjejerna åmar sig i och ler fånigt i dom mest märkliga ställningar med kom och knulla mig-leenden.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-12 18:29:00
|
Qvinna |
Själv tycker jag också det är väldigt jobbigt men den falska bild som ges av kvinnokroppen i diverse tidningar. Visst skapar det komplex. Varför annars denna rusning till plastikkirurgerna?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-13 16:09:00
|
Sunny |
Q: Du har många poäng här!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-15 08:51:00
|
martin. |
Qvinna: Det skapar säkert mycket komplex. Men vad får dig att tro att Linda Skugge inte skapar komplex hos dem som inte ser ut som henne?
Sedan undrar jag varför det alltid fokuseras på att det är vi killar som måste visas hur en riktig kvinna ser ut. Du tror inte att unga kvinnor är minst lika delaktiga i trackandet av varandra utifrån utseendet? Så frågan återstår, varför vika ut sig i Moore? Kanske dags att någon ifrågasätter VeckoRevyn och linande tidningar också.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-06-20 19:30:00
|
marcus |
jag tror Linda börjar inse att hennes tid är förbi och detta är henne desperata försök att klamra sig kvar
|
|