|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-05 18:44:00
|
|
Sunny |
De Nyhemsveckor jag bevistade som barn spökade länge i mina mardrömmar. Farfar var from missionsvän: Enligt biblens bud försökte han slå sina barn fromma. Pappa debuterade som pedofil vid 16,systern kom på mentalsjukhus.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-05 18:48:00
|
|
Sunny forts |
Pappa fick med åren ihop ett hyftast stort nätverk pedofiler detta var före internetHan hittade dem i fängelserna men annars i frikyrkorna. De fanns utanför frikyrkorna oxå: min konfirmationspräst var peddo men åkte inte fast förrän 20 år senare. Han tafsade på min pojkvän.vi var 13 o vågade inget säga Religiös fanatism skrämmer fortfarnde vettet ur mig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-05 18:57:00
|
|
Sunny forts |
Att jag kom att älska o leva i över 40 år med en djupt troende kristen är ett av livets små skämt. Hans sekt heter Efraems budbärare o är nästan utdöd i dag. Han lever eftre bergspredikans kärleksbudskap: Det finns sådana kristna men de är få.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-05 21:54:00
|
|
sten |
Tack för ditt vittnesmål, jag tror dess värre att det är många som har samma bittra erfarenheter. Skildringar från andra fosterbarn t.ex. vittnar ofta om samma
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-05 22:51:00
|
|
Inger |
Sunny: Varför är sekten Efraems budbärare, som du säger, nästan utdöd idag? Var det för att den var för "god", eller? I vilket fall som helst är det just Jesus bergspredikan som bl a de kvinnliga prästerna anammar och, skulle jag vilja påstå, de kristna med "moral" alltid har gjort.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-05 23:06:00
|
|
Sunny |
Inger: Efraemiterna var väldigt världsfrånvarande. De väntar på Jesu återkomst o ett fredsrike på jorden.De tar biblen bokstavligt. Äter inte "oren" mat typ gris. De tar allvarligt på bildförbudet vilket är svårt i ett samhälle där man måste ha foto på ID handlingarna:Något de vägrar. Inga Pass o körkort således. Att de dött ut har en konkret orsak: De tillåter inte sex. *ler* Eftersom slutet är så nära finns ingen orsak att upfylla jorden .Det är redan klart.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-06-05 23:25:00
|
|
Sunny |
De är mycket pålästa o har inga präster,dop eller församling utan lever som de första kristna. Män o kvinnor predikar lika. De skulle inte kunna leva i hop med en konventionellt kristen men det går med en atesist som jag även om det medför en del kulturkrockar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-06-05 23:28:00
|
|
Sunny |
Sten: Ja ett annat ställe man möter Guds barnbarn frikyrkliga är på porrklubbarna.Jobbar man så många år som strippa som jag gjort kan man inte undgå att lägga märke till att vissa gäster är överrepresenterade.
Naturligt kanske med den nedtryckta o därför explosiva sexliv många religiösa har?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-05 23:30:00
|
|
Sunny |
Det positiva jag fått ut av alla denna fromhet är att jag kan min bibel o att språket där i särsklit Höga visan o Prdeikaren är helt outstanding.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-06-06 11:26:00
|
|
Joakim Johansson |
Ju fler inlägg jag ser från dig Sunny, desto mer nyfiken blir jag på dig som person. Jag menar; levt med en djupt kristen i 40 år, jobbat som strippa, osv. Du borde kanske skriva en bok.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-06-06 14:00:00
|
|
Inger |
Svar 7 Eftersom du är så öppen i allt, så går jag rakt på sak: Vilken regel, undantag hade de då för att du, som ateist, skulle leva ihop med honom? Ditt svar låter lite för "enkelt" för att vara en sekt med så "höga" låga? krav och ideal... Jävla pessimister dem där! ;- Men de löste problemet enkelt! Kanske bra för en ateist, som var fylld av barndomens trauman att välja en sådan man?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-06-06 14:01:00
|
|
forts. |
Men apropå könsumgänge, du har ju barn, har jag läst om? I alla fall barnbarn? Sen, kommer nästa, i mitt tycke, ;- logiska fråga: Det var månne ett äktenskap med honom som var orsaken till din prostitution, "strippet" - utöver barndomens konsekvenser? "Hämnden är ljuv"-syndromet.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-06-06 14:02:00
|
|
forts. |
Du är i så fall inte den första som har prostituerat dig under historiens gång för att få lite spänning i tillvaron, som det så vackert heter...
Svar 8 Det är nog ett bra tag sen du jobbade som strippa, och Sverige är, som bekant, numera sekuraliserat, Många stressade gifta direktörer, går på "firmafesten" ihop. Även kvinnor, 40-talister, som ännu kallar sig humanister köper unga män och skriker högt när de ser en man klä av sig...
PS F r o m h e t när det blir dumhet. ;- DS
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-06-06 23:37:00
|
|
Sunny |
Joakim: Nja. jJg har skrivit dagböcker till barnbarnen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-06-06 23:41:00
|
|
Sunny |
Ingrid: Han valde att lämna sekten för att skaffa barn med mig men jag var den drivande: han ansåg mig vara för ung.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-06-06 23:45:00
|
|
Sunny |
Vi kompromissade en hel del. När vårt då enda barn omkom tackade sekten Gud för att mitt ex straffades för sina synder. Då slutade han umgås med dem i över 20 år men hade givetvis sin tro intakt. Vi lever fortfarande tillsammans i kollektivet vi startade.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-06-06 23:52:00
|
|
Sunny |
Jag har inte arbetat på många år men har via Rosea kontakt med de unga som strippar i dag.
En väninna driver med några andra ett strippkollektiv i Stockholm.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-06-07 00:07:00
|
|
Sunny |
Vi firade min älskades 80 årsdag i helgen. I jämförelse är min andre man bara barnet 50
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-06-07 12:51:00
|
|
Inger |
Tack för svaren, men mina intima frågor blev visst obesvarade? Nå, kan förstå om du själv inte har svar på dem, då du förespråkar prostitution och ser det helt friskt i övrigt...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-06-08 12:03:00
|
|
Inger |
Sunny, ett tips till dig: Liv i Sverige ger ut självbiografiska böcker, så det är väl bara att knyta ihop dagböckerna?
|
| |