|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-06 14:09:00
|
|
Lars Nilsson |
Titta Dej bara omkring i världen. Och i Sverige. Är det välutbildade ungdommar från goda hemförhållanden som är ute på nätterna och klottrar. Här hjälps i princip inga hårda straff i det långa loppet utan ett meningsfullare liv. Och var är klottret störst. I fattiga bostadsområden! Inte bara i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-08 13:46:00
|
|
dhc |
Obevisat påstående 1: klotter är mer vanligt i fattigare områden. Obevisat påstående 2: det är ungdomar från fattigare förhållanden som klottrar. Detta är kanske dagens sanningar för dig, jag är inte alls lika säker. Kan tänka mig alternativa förklaringar: Klotter försvinner fortare i rikare områden eftersom där finns resurser att ta bort klottret.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-08 13:51:00
|
|
dhc |
Att du sedan sätter likhetstecken mellan klotter och grafitti tyder på att du har din subjektiva åsikt, som du dessutom verkar vara övertygad om att det är objektiv sanning. Och det är väl just det här som skrämmer mig med dina resonemang, du verkar vara helt fastlåst i din egen världsåskådning som är rätt och riktig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-08 13:52:00
|
|
dhc |
Läst om Sokrates? Sägs vara den klokaste person som någonsin levat. Själv hävdade han att han inget visste. Och jag är inne på lite samma linje, desto mer man vet desto fler frågor får man. I din artikel hittar jag inga frågor, bara utropstecken.
|
| |