|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-05 13:03:00
|
|
Robert |
Det är tragiskt att det efter alla dessa krig finns människor som inte förstår värdet av demokrati, som anser att den starkes rätt ska vara den vägledande principen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-05 13:03:00
|
|
Robert |
Det här är tragiskt av flera skäl. Jag har tidigare haft positiva tankar om Svenskt näringsliv, och jag har t.ex. ansett att småföretagares situation måste förbättras, men Johnny Munkhammars uttalanden har fått mig att börja fundera vad det finns för mörkermän i den organisationen egentligen. Det är skrämmande!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-05 13:10:00
|
|
Robert |
Den dagen som marknaden står över demokratin så finns det ju ingenting som hindrar Johnny Munkhammar ifrån att gå till sin granne och sticka en kniv i honnom, för att sedan sälja grannens kropp till djurfoder. Jag menar, om det finns en marknad för några kilo köttfärs utan ursprungsmärkning så måste det ju vara rätt att göra det enligt hans logik. Eller varför inte skaffa lite bättre vapen och göra det på industriell skala i grannkommunen?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-05 13:10:00
|
|
Robert |
Du kanske tror att detta är ironi, men jag är högst allvarlig. Att människor likt Johnny tror att marknaden står ovanför demokratin är ett allvarligt problem, och jag är mycket upprörd över detta. Förbannad faktiskt!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-05 13:11:00
|
|
Robert |
Vad som är förvånande är hur en antidemokrat som Johnny kan vara representant för en stor organisation övergår mitt förstånd. Han är skyldig alla demokratiska människor i sverige en rejäl ursäkt!
|
| |