Posten stödjer sverigedemokraterna!

Inlägg #1: Postat: 2004-06-07 09:38:00
demokrat
Du får börja lära dig vad det innebär att bo i en demokrati! Yttrandefrihet innebär att ALLA åsikter får framföras, även om du råkar ogilla dom. Själv skulle jag gärna slippa kommunistpropaganda från Vänsterpartiet men det får jag tåla i yttrandefrihetens namn.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-07 10:08:00
Johannes Jakobsson
Steget är väl ändå ganska långt mellan att stödja och att dela ut material som SD betalat för? Jag skulle personligen tycka att det var ganska trist ifall Posten skulle börja agera som ännu en censurinstans som bestämde vad folk får se respektive inte se. Någonstans måste väl ändå gemene man få ta ansvar för sina egna åsikter och värderingar?
Inlägg #3: Postat: 2004-06-07 11:09:00
pUs
Naturligtvis är det okej. Postens uppgift är ickelika lite som det är någon annans uppgift att bedöma vad som är rätt och fel åsikter att distribuera. Din uppgift är däremot att göra ett självständigt val. Och du visar bäst din eventuella avsky genom att helt enkelt rösta på något annat alternativ.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-07 11:52:00
frihet
ALL information ska fram! Sedan avgör var och en hur man ska ta ställning. Politisk censur hör hemma i diktaturer!
Inlägg #5: Postat: 2004-06-07 11:57:00
Läsare
Detta var det dummaste jag någonsin läst på Sourze! Till råga på allt är artikelförfattaren svenskfientlig!
Inlägg #6: Postat: 2004-06-07 12:03:00
Thomas
Att kalla SD för främlingsfientligt är skrattretande. SD är t.o.m. snäppet snällare än socialdemokraterna i dessa frågor. Varför? Jo, för de är rädda för att bli kallade rasister fast de blir det hela tiden ändå och de är desperata på att komma in i riksdagen. Det finns andra nya partier som är bättre än SD i dessa frågor. SDs bästa folk har redan dragit och lämnat skiten bakom sig.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-07 12:04:00
AC Collin
Jag är nog beredd att hålla med Malin Siwe i hennes Metrokrönika 20040602, att Sverige är en demokrati med tryckfrihet och yttrandefrihet och inte en brevbärardiktatur. "Faktum är att den som vill göra det besvärligt för ett parti gör det bättre genom att ställa svåra frågor och se till att andra hör svaren. Och det allra bästa sättet att göra ett oönskat parti litet är att rösta på något mindre dåligt."
Inlägg #8: Postat: 2004-06-07 12:11:00
Leffe
Det är väl för fan inte brevbärarna eller Posten som ska avgöra vad vi ska få läsa! Och än mindre vad vi ska rösta på!
Inlägg #9: Postat: 2004-06-07 12:48:00
Beckisbarnet
Du ger bara uttryck för vanlig uttjatad politisk korrekthet! Det gamla vanliga tugget man hört så många ggr förr. Varför inte istället ta debbaten med SD och slå håkl på deras argument om det nu har så fel så borde du väl inte vilja ta till kommunistiska diktaturfasoner??
Inlägg #10: Postat: 2004-06-07 13:09:00
Andreas
Iden att posten som är myndighet med ansvar för infrastruktur skulle bojkotta vissa politiska budskap, är lika absurd som att privatägda tidningar som DN skulle tvingas ta med annonser med samma politiska budskap med hänvisning till yttrandefriheten. Tidningar publicerar det de vill, men posten har ett konstitutionellt ansvar för demokratin.
Inlägg #11: Postat: 2004-06-07 13:39:00
Marcus
Posten "stödjer" inte dom säljer en tjänst. Brevbärarna har motsatt sig detta men det är inte en helt lätt fråga.
Inlägg #12: Postat: 2004-06-07 14:33:00
Lasse Thn
Även partier som i sitt partiprogram har förordat rivning av synagogor ska få framföra sina åsikter...ju mer de pratar desto dummare verkar de.
Inlägg #13: Postat: 2004-06-08 12:08:00
samantha
Har läst era kommentarer och funderat lite och kommit fram till att mina känslor tog över mitt förnuft.
för som många av er sa så var mina tankar inte särskilt demokratiska...
men jag får istället säga att jag sympatiserar inte med sverigedemokraterna som ni förstått, och det är icke demokratiskt av posten att inte sända deras propaganda. men moraliskt är en annan fråga!

tack för både idiotiska och intressanta komentarer!
/samantha
Inlägg #14: Postat: 2004-06-09 10:00:00
Beckisbarnet
Samantha skrev:
"utan en grupp osäkra och rädda människor som tror att allt utanför deras synfält är ont, vill dem illa och är mindre värt än dem själva."

Att hänvisa till att de med politiskt extrema åsikter eller andra åsikter man inte håller med om är "osäkra och rädda" är helt meningslöst eftersom det inte ger något med än din egen tro om vad vissa personer känner innerst inne, vilket inte säger mer än att du uppenbart ger uttryck för en fördom.
Inlägg #15: Postat: 2004-06-10 20:21:00
Lars Nilsson
Vanliga argument från stenkastarvänstern. Det är VI som definierar vad demokrati är. Anders Carlberg, kårhusledare och vänsterprofil 1968, och som då också kunde definiera vad demokrati var, skrev för några år sedan att hade vi inom vänstern 1968 fått makt hade det slutat med nackskott för många. Trots alla goda krafter och visioner. Att de unga aldrig lär sig av historien!
Inlägg #16: Postat: 2004-06-11 00:19:00
Yohannis Petersson
Jag har själv skrivit flera gånger om detta ämne, därför kan jag inte än en undgå av fråga dig; varför skall inte posten få dela ut alla extremistiska blad, oavsett det är kommunism, fascism och nazism.

Sedan håller jag med dig om att sverigedemokraten, förlorar sin trovärdighet då han inte kunde ge exempel på något som typiskt "svenskt".
Inlägg #17: Postat: 2004-06-11 21:17:00
Anna
Nu är det faktiskt så att vi lever i en demokrati. Brevbärarna ska bära ut det de blir tillsagda att bära ut. De får lägga vilken dynga som helst i min brevlåda, bara JAG får ansvaret att själv läsa, tycka och slänga. DET är inte deras jobb, nämligen.
Inlägg #18: Postat: 2004-06-22 18:22:00
marcus
kapitalet och rasism går hand i hand, posten som företag gjorde affär med främlingsfientliga "sverigedemokraterna" för att tjäna pengar. SEKO, det fackförbund som företräder de flesta brevbärare, motsatte sig dock affären starkt. All cred till SEKO, att sprida rasistiska budskap är inte demokratiskt. rasism hör inte hemma i en demokrati då det pär definition innebär förtryck och en vilja att inskränka på männskliga rättigheter.
Laddar...