Är det rättvisa?

Inlägg #1: Postat: 2004-06-01 15:55:00
Emma
Vadå? Den är ju helt förvirrad! Vad tänker ni med?
Inlägg #2: Postat: 2004-06-01 16:26:00
kan jang, är det hundfoder?
Det kanske inte är oväntat att en person som hamnar i hennes situation blir förvirrad. Att hennes förvirran och hjälplöshet över att inte veta vad man ska ta sig till kommer fram i texten gör den bara bättre. Krönikan var bra. Din sista fråga har inte här att göra.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-01 19:07:00
Sofia
Tack för positiv kritik!
Större media är tyvär inte intresserad av reflektioner av denna sort, antagligen inte tillräckligt med sensation. Jag beskriver ju bara min och min familjs förvirring, och hur vi upplever att vi och min bror har blivit behandlade. Inget annat.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-01 19:46:00
Michael Lundahl
Emma: Just det... det är det som är grejen. Sofia förmedlar känslan på ett bra sätt. Torr argumentation kan de flesta. Men att förmedla en *känsla*... en sådan som landar en käftsmäll... det är det färre som kan.
Inlägg #5: Postat: 2004-06-01 19:57:00
flickvän
emma, varför bryr du dig? artikeln är bland det bästa jag har läst.
den beskriver den förvirring som vi, hans anhöriga, har levt med i närmare en månad nu.
om du inte ens klarar av att läsa en artikel om ämnet, skulle du nog stryka med om du råkade ut för samma sak som oss.
DET är förvirrande.
Inlägg #6: Postat: 2004-06-02 09:57:00
Stefan_B
Jag håller med Michael om att den här artikeln borde publiceras i större media, särskilt med tanke på den "våldtäktsdebatt" som har rasat. Den är tankeväckande på mer än ett sätt.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-02 11:31:00
flickvän
jag måste ju säga det att min syn på våldtäktsrättegångar har förändrats väldigt mycket sen det här inträffade. jag hade aldrig tänkt att det kunde gå till på det här viset, och hela tiden rasat över att offren kan behandlas illa och respektlöst.
men nu vill jag verkligen att fler ska få en dos av den verklighet som jag har fått.
Laddar...