Är det rättvisa?

Inlägg #1: Postat: 2004-06-01 11:10:00
Simon
han är ju för fasen inte dömd ä
Inlägg #2: Postat: 2004-06-01 13:39:00
Silke
Så rätt Simon! Straff skall inte delas ut förrän misstänkt är bevisad skyldig! Hur svårt ska det vara? "Daltas med våldsbrottslingar!" Om du undertecknad "less" skulle bli misstänkt för brott, vore det då rätt att bli spottad på som det svarta fåret trots att du kan vara oskyldig. Bara för att det inte ska "daltas"? Vilken jävla inställning.
Inlägg #3: Postat: 2004-06-01 14:11:00
Michael Lundahl
less: "All suspects are concidered guilty, perdiod. Otherwise the wouldnt be suspects now would they?". Citat från Troops... parodi på reality-serien Cops.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-01 15:57:00
idiot
men våldtäkt är ju ett så jobbigt brott så det är lika bra att kalla alla misstänkta för skyldiga. ingen skulle väl anmäla någon för att man ångrat ett dåligt knull eller motsv? det finns väl ingen risk att någon skulle bli ditsatt för att jävlas? nope ingen alls. bara skyldiga. endast och enbart skyldiga hela bunten. du också!
Inlägg #5: Postat: 2004-06-01 16:48:00
syster
Sofias bror är väl ingen våldtäktsman heller! Skäms!
Inlägg #6: Postat: 2004-06-01 19:55:00
flickvän
som tjej är det jävligt lätt att gå och anmäla en kille för våldtäkt, om man av någon anledning är förbannad på honom. och på grund av den väldigt heta debatten för tillfället så behandlas misstänka våldtäktsmän väldigt hårt och inhumant.
så du, IDIOT, håll dig borta ur den här debatten. du har ju uppenbarligen inget genomtänkt att säga. tänk på det, rätt vad det är kan du eller någon av dina anhöriga sitta inspärrad för ett brått som inte begåtts.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-01 23:13:00
Krieg
De som felaktigt anklagas för våldtäkt blir ju frikända. Tumbamålet t.ex. Du säger att det är "jävligt lätt" att anmäla någon för våldtäkt. Du verkar inte ha den minsta förståelse för offret och den förnedring det innebär att anmäla detta brott. Alla frågor och undersökningar man får genomgå. Var snäll och tänk en gång till!!
Inlägg #8: Postat: 2004-06-02 09:49:00
Stefan_B
svar 7: Givetvis menade "flickvän" att det är lätt att falskanmäla våldtäkt, och därigenom utsätta killen ifråga för obehaget att överhuvudtaget betraktas som misstänkt för den sortens brott. Ingen påstår att "riktiga" våldtäktsoffer har det lätt under den juridiska processen.
Inlägg #9: Postat: 2004-06-02 11:27:00
flickvän
tack, stefan. självklart så har jag all respekt för alla stackars tjejer som verkligen har blivit våldtagna. jag är själv tjej, och har flera vänner av kvinligt kön och vet förmodligen mer om den där skräcken och pressen än vad du gör.
jag vet fortfarande inte om han är skyldig eller ej, men det händer faktiskt att folk anmäler våldtäkter som aldrig har ägt rum.
Inlägg #10: Postat: 2004-06-02 11:28:00
flickvän
och när en tjej anmäler en våldtäkt måste hon ju tas på allvar. det är det det har varit en sån het debatt om på sistone.
därför är det lätt hänt att en person anhålls eller häktas utan att det har ägt rum.
Inlägg #11: Postat: 2004-06-02 20:22:00
Krieg
Du fortsätter med ditt enfaldiga pladder. Kul att höra att du har "flera vänner av kvinligt kön". Ändå tycker du att det stora samhällsproblemet just nu är att för många kvinnor anmäler våldtäkter! Du påstår att det är "lätt hänt" att män häktas på grund av det. Jag påstår att detta är extremt ovanligt!!
Inlägg #12: Postat: 2004-06-02 22:53:00
flickvän
krieg, det har under rättegången idag framkommit att dom inte har haft några som helst tekniska bevis. bara vad tjejen säger.
ge mig ditt telenummer så kan vi träffas över en kaffe så att jag kan anmäla dig sen, bara för att bevisa hur lätt det är.
seriöst, att hoppa på mig som person är väl jävligt onödigt? jag är redan otroligt pressad, du behöver inte kalla mig enfaldig.
Inlägg #13: Postat: 2004-06-02 23:02:00
Hugo O
Du har det tydligen inte så lätt med läsförståelsen, Krieg. Såväl Sofia som "flickvän" resonerar nyanserat och kan se situationen från flera synvinklar. Det gör inte du. Vem är det som är enfaldig?
Inlägg #14: Postat: 2004-06-02 23:57:00
Krieg
Det kanske är du Hugo O som är enfaldig, vem vet? Eller du kanske bara är nyanserad!? Nåväl kära flickvän, Du är alltså beredd att utsätta mej för dina sexuella trakasserier. Jag tackar nej till ditt giftiga kaffe, istället gratulerar jag till frisläppt pojkvän! Ni har nog mycket att resonera kring! Där ser du att rättvisan segrade till slut! Än en gång Grattis och många lyckliga år tillsammans!
Inlägg #15: Postat: 2004-06-03 11:24:00
Skåpesundare
Tänk på, när Krieg uttalar sig, att han är en inavlad Tjörnidiot! Det förklarar det mesta han säger.
Inlägg #16: Postat: 2004-06-03 13:10:00
Stefan_B
Krieg: Ödmjukhet och lugn underlättar om man är intresserad av en seriös diskussion.
Inlägg #17: Postat: 2004-06-03 15:03:00
Krieg
När du påstår att du är ödmjuk är du det inte längre! F.ö. är jag inte intresserad av någon seriös diskussion med dej. Vad skulle vi diskutera? Hur man diskuterar? Kom med ett vettigt inlägg får vi se......
Inlägg #18: Postat: 2004-06-04 10:17:00
Stefan_B
svar 17: Jag har inte påstått att jag är ödmjuk. Läs inlägget. Jag har aldrig inbjudit till någon "seriös diskussion med dig". Läs inlägget. Dess innehåll rörde ditt uppträdande i allmänhet och i den här diskussionen i synnerhet.
Inlägg #19: Postat: 2004-06-04 11:55:00
Krieg
"ditt uppträdande i allmänhet och i den här diskussionen i synnerhet". Om du sitter inne med det rätta uppträdandet i diskussioner så kom gärna med lite tips, jag skall vara idel öga!
Inlägg #20: Postat: 2004-06-07 12:53:00
Stefan_B
Visst. Läs alltid och kommentera med empati, dvs. ha i åtanke att det alltid sitter en människa bakom smeknamnen. Skriv aldrig något som du inte skulle säga till personen ifråga ansikte mot ansiktei nyktert tillstånd. Undvik att kommentera personen utan försök att hålla dig till sakfrågan. Skriv aldrig om du är upprörd/arg, utan lämna datorn i 10 minuter och ta en promenad innan du skriver.
Laddar...