Killar dömdes för att ha kallat tjejer horor

Inlägg #1: Postat: 2004-05-29 18:34:00
Johan
Det är ett fall.
Inlägg #2: Postat: 2004-05-30 00:45:00
Stefan_B
Fenomenet är knappast nytt, vet du. Hört talas om dueller? Och jag skulle nog fan också gå till domstol om jag blev trakasserad i ett år i sådan omfattning att jag undvek min skola/arbetsplats... är det något som är fel idag så är det att man låter svinen hållas och viftar bort alla krav på upprättelse.
Inlägg #3: Postat: 2004-05-30 03:50:00
Marcus
Jag är dåligt insatt, är det så att hon blivit trakaserad i ett år då är det självklart att hon skall gå till domstol
Jag trodde detta var en idiotisk feministisk ... eller ja det är ju så det vinklas... detta är feminism, och jag är emot feminism. Men däremot är jag för att man skall anmälla trakkasserier.
Personligen tycker jag att man skall låsa upp lärarrummen så att man slipper den här aparitheid skolan där ungdommarna mobbar varandra medans lärarna sitter ovetandes i lärarrumet
Inlägg #4: Postat: 2004-05-30 08:10:00
Elisabeth
Svar 2:med resonomanget att det finns dom som har det sämre.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-30 20:35:00
Sunny
Marcus nr 3: Mitt i prick! Då liksom förr finns lärarna i en skyddad sfär o vill inte ens veta vad som försegår där ute. Öppna lärarrummet på vid gavel! Det ger kanske bättra resultat än domstolarna? Även om man måste markera vid grov mobbing.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-31 12:53:00
Silke
Tillsätt stödlärare, eller stödpersoner i skolan. De som helt enkelt endast har till uppgift att hjälpa till att skapa en god stämning i skolan. Lärarna har, iaf så vitt jag förstår, inte tid eller den inställning och kunskap som krävs för att lösa dessa problem.
Inlägg #7: Postat: 2004-05-31 17:47:00
Stefan_B
svar 3: citerat från lördagens AB: "Igår inleddes rättegången i Östersunds tingsrätt mot de två killar, 15 och 16 år som enligt åtalet i nästan ett år trakasserat Helena Rödén och Nicole Karlsson genom att i skolkorridoren, matsalen och ute på samhället skrika hora, slyna och slampa efter dem"
Inlägg #8: Postat: 2004-05-31 18:28:00
Stefan_B
Så det rörde sig om rätt omfattande trakasserier i det här fallet.
Laddar...