|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-25 21:24:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Säg hellre socialdemokrater än Sverige. Persson förklarade sin taktik i ett debattprogram innan kriget bröt ut. Han menade att man måste ha USA på FN:s sida och arbeta med dem för att de är det största landet i världen och således har störst inflytande. Tyvärr så följdes det inte upp av något nämnvärt motstånd när kriget startade trots bristen på stöd från FNs sida.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-26 08:59:00
|
|
Suck |
Ja det är som vanligt i svedalaland, ingen orkar bry sig och Persson gottar sig i godan ro. Inte bryr han sig om något egentligen så länge han kan ha ett bekvämt liv. Han är en menlös mes.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-26 11:02:00
|
|
Leve idioterna! |
Javisst var det fel att störta Saddam! Han borde fått sitta kvar.Han hade ännu mycket ogjort i Irak!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-26 19:47:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Nu står det ju inget i artikeln om att det var fel att störta Hussein från makten. Men för all del, hurra hurra...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-26 22:08:00
|
|
Marcus |
Mmm han är så knäpp göran, han går inte efter Vad som är rätt och fel utan efter vem som är störts och starkast. Helt sjukt
När jag läser att Göra Persson har ont i höften tänker jag bara... Gud Straffar även den högsta statsman när han gör fel
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-26 22:09:00
|
|
Marcus |
Vad jag hatar att få sådana idiotiska ironiska komentarer från människor som kallar sig "Leve idioterna"
Man kan diskutera att störta Sadam, och många andra som ännu inte har blivit störtade. Men då måste man göra det på två sätt.
1. Genom FN
2. På ett civiliserat sätt.
På sig själv känner man andra, det är du som är en stor idiot.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-27 08:14:00
|
|
Sandra |
Go Marcus! :
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-27 10:55:00
|
|
Leve idioterna! |
FN är helt impotent. Kan inte störta någonting. Och hur störtar man blodiga diktaturer på ett "civiliserat" sätt? På vilket annat sätt kunde man störtat Hitler, Pol Pot, Ceaucesco osv? Du är inte bara en idiot. Du är dessutom patologiskt naiv. Och det är värre!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-27 11:08:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Menee... Hussein är ju redan borta och har varit borta ett bra tag. Det är ju inte så att det är honom de slåss mot. Snarare slåss man mot shiamuslimer som är lite sura och vill ha en del av maktkakan för första gången på länge. Hussein var sunni och förtryckte dem rätt hårt. Så egentligen är det Husseins fiender som de slåss emot nu. Men, det skiter väl du i...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-27 12:05:00
|
|
Jan E |
Tips till Johannes: Välj dina krig och förbruka inte energi i onödan.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-27 12:08:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Jag har sommarlov... Nästan i alla fall. Men tack ändå.
|
| |