Inlägg #1: Postat: 2004-05-28 14:06:00
|
eva johansson |
Ja vad kan man förvänta sig av en moderat...sorgligt
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-28 17:30:00
|
Leffe |
Det man kan förvänta sig av en moderat är avståndstagande från det vanliga svenska USA-hatet. Om ni anser det vara sorgligt eller McCarthy-inspirerat säger det mer om er än skribenten ifråga. Moore bör med rätta ifrågasättas på samma sätt som USAs makthavare. Utmärkt artikel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-29 12:45:00
|
Per |
Jo, Leffe, vi frågasätter honom. Men kan du verkligen säga att Bush & co har bättre belägg, och mindre att ifrågasätta än Moore? Då tror jag nog att du bör ta dig i en liten funderare, innan du förtsätter med politik.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-31 03:19:00
|
Leffe |
Per, för det första så anser jag inte att författandet av kommentarer till artiklar på Sourze är att bedriva politik. För det andra så har jag aldrig påstått att Bush-administrationen har bättre belägg än Moore. Hur du kunnat göra den tolkningen övergår mitt förstånd. Nej, du behöver inte framhärda att mitt förstånd är begränsat eftersom jag ej deltar i den svenska folksporten antiamerikanism, att du tycker det förstår jag så väl.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-31 03:27:00
|
Leffe |
Det enda jag påstår med mitt inlägg är att eftersom Moore är en viktig massmedial maktfaktor så bör han ifrågasättas på motsvarande sätt som Bush ifrågasätts. R Danlén framför väsentliga argument varför Moores antiamerikanska propaganda kanske inte är till 100 legitim. Borde det inte vara av något intresse för er som kritiserar USA att den, vars information ni grundar er kritik på, håller sig till sanningen?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-31 11:56:00
|
Konsten att böja ett talesätt |
Men vad är sanningen i ett land som USA? Båda läger föredrar propaganda framför rät och slät sanning. ;
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-31 12:59:00
|
Leffe |
Svar 6: Exakt så är det i USA, såsom även i alla andra länder. Därför ifrågasätts Bush och även Moore med rätta. Sanning är något som bör eftersträvas, men som i realiteten sällan uppnås. Det är därför mycket intressant att notera hur antiamerikanerna reagerar inför Danléns kritik mot Moore. "McCarthyland", etc. Man får känslan att de helst ser att endast meningsmotståndarna granskas..
|
|