Inlägg #1: Postat: 2004-05-25 19:05:00
|
Mike |
Att JJ kallar övergreppen "tortyr" är heller ingen slump. Dessutom ignorerar han eller är han okunnig?att Genevekonventionen inte föreskriver något skydd för bomkastare eller vanliga kriminella.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-25 19:21:00
|
Jörgen |
Det har aldrig förts ett krig på denna jord utan att man "torterat" krigsfångar för att pressa fram upplysningar. Detta kommer även att ske i framtida krig, genevekonventioner eller ej! Lika bra du lär dig det, Johannes! Men nu var det ju USA det gällde och då måste ju lilla vänster-Johannes skrika i högan sky!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-25 20:17:00
|
sten |
"Vi har väl haft krig i alla tider"Replik hämtad ur filmen Någonstans i Sverige. Vi har alltid haft korkade kommentatorer.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-25 20:56:00
|
Jag Skäms!!! |
Det som är pinsamt och äckligt är att Svenska regeringen inte var stenhårt emot kriget, jag gick i Fredsdemostrationen mot kriget och skickade massor av brev till regeringen.
Jag fattar inte hur Sverige kan vara så korkade, det var ju uppenbart att det var fel att gå ut i krig.
Sverige mesigt Jag skäms över Sverige.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-26 19:30:00
|
Johan |
Att förbjuda kameror visar ju vad ledningen anser vara det verkliga problemet. Problemet är att det läcker ut.
|
|