Bussa rosengårdsbarnen till svensktalande skolor!

Inlägg #1: Postat: 2004-05-25 15:52:00
invandrartrött
Bussa dom tillbaka till sina egna länder istället så blir vi äntligen av med problemen! Att ge våra egna svenska barn problem är väl ingen lösning!
Inlägg #2: Postat: 2004-05-25 20:33:00
Sunny
Ramona. Du har en ide som låter bra men jag tror inte vår tröga byråkrati skulle klara det??? o vissa rasistiska föräldrar skulle bli bindgalna.
men ja. Iden är inte fel!!!
Inlägg #3: Postat: 2004-05-25 21:01:00
Johanna Karlsson
Ramona, det här var intressant. Jag jobbar på en skola i Rinkeby och jag vill verkligen inte tro att jag utbildar framtidens städare, vårdbiträden och pizzabagare. Fast jag vet i sjutton hur jag ska bära mig åt för att hjälpa dem att lyckas.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-25 23:53:00
Jan E
Tänkvärt Ramona, du har tydligen ljusa sidor också. Även om graden av realism i ditt förslag är låg så sätter du fingret på ett allt viktigare samhällsproblem.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-26 19:20:00
Yohannis Petersson
Ännu en bra artikel Ramona, som skildrar den vardag etablissemanget vill dölja. Integration kan bara ske, när invandrare och svenskar möts. Segration sker när invandrare och svenska lever åtskilda och främlingarna betraktas, av etablissemanget, som sorgebarn.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-26 21:23:00
Johan
Vilken idiot på invandrarverket tyckte att det där med ghetton lät skoj? Att bussa folk från ghettot för att få integreras är ju en jäkla efterkonstruktion.
Inlägg #7: Postat: 2004-05-27 11:05:00
Kålle
Hjälp invandrarna i deras egna länder och låt oss svenskar få ha vårt i fred! Det är bättre att dom bygger upp sina länder än kommer hit och parasiterar på vårt. Problemen är snart övermäktiga och vi får det bara sämre och sämre!
Inlägg #8: Postat: 2004-05-27 14:47:00
westlund
På 15år har vi fått ghetton av compton/harlem kaliber. En socialmisär som vi inte har sett sen 30talet. Men ändå görs ingenting, och all kritik tystas ned. Varför?
Inlägg #9: Postat: 2004-05-27 15:05:00
Mike
Så krossade det hyggliga Sverige en stolt man
"JAG VILL ARBETA" Muhsin Abdulhussain kom till Sverige som en stolt och yrkeskunnig man med fru och barn. Efter tio år har han fortfarande inte fått chansen att arbeta en enda dag. Länk: tinyurl.com
Inlägg #10: Postat: 2004-05-27 20:27:00
Arvid Lindman
Jag kom att tänka på en sak. Om vi nu säger att ett antal barn bussas från Rosengård, då måste väl också ett antal barn på andra ställen bussas TILL Rosengård. Annars blir det ju överfullt på de andra skolorna. Eller ska de byggas ut i stället och skolorna i Rosengård minska på personal. Sedan undrar jag så här: hade det inte varit enklare att se till från början så att det inte blev stora getton? Varför gjorde man inte det?
Laddar...