Reclaim the, ja vadå?

Inlägg #1: Postat: 2004-05-22 20:12:00
Tell it like it is
Jag vet inte vad du menar med "äkta kärlek". Men å andra sidan finns det något som heter PERSONLIGT ANSVAR, och detta upplöses inte bara för att gärningsmannen fick för få julklappar när han var liten. A-L-L-A människor har problem. Men ett bara fåtal blir ligister.
Inlägg #2: Postat: 2004-05-23 01:01:00
marcus
men snälla du det handlar väl inte om julklappar, det handlar om en lägenhet.
Grottmänniskan hade det bättre, var mer priviligerad än dagens ungdom för grottmannen kunde bygga en koja i skogen och bo i den, med som bostadslös kan du inte "bygga" ett hus på Gärdet och flytta in där...
Så länge staten inte bygger lägenheter och förbjuder folk att bygga sina egna då blir det ju så att dom slår sönder karlaplan.
Inlägg #3: Postat: 2004-05-23 13:53:00
David Romell
Marcus...
Trots mina ringa kunskaper i historia så är jag övertygad om att en lägenhet i en av förorterna är i bättre skick än den grottmänniskans bostad som du pratar om.

Och Reclaim the City handlar inte direkt om att dom inte har några bostäder.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-23 20:49:00
Tell it like it is
marcus: Julklappar som lägenheter. Reclaimarna har full kontroll över sina egna kroppar, och är fullt förmögna att LÅTA BLI att förstöra Karlaplan - helt oavsett vad de bär med sig i bagaget. Det finns inget som rättfärdigar deras vandalism. Det är ett moraliskt förkastligt agerande som de själva förlorar på.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-23 21:19:00
Marcus
Och det finns fan i mig inget som rättfärdigar att ett i-land som Sverige inte har lägenhter till sina invånare... det är en mycket STÖRRE skandal Det är moralisk förkastligt av staten som dom förlorar på....
Inlägg #6: Postat: 2004-05-23 21:22:00
Marcus
David.
Var inte så säker på det. Grottmänniskan eller jägar och samlaren hade utmärkta varma rengtäta hus som dom byggde.. havsutsikt utanför dörren, öppen eld... Jag menar allvar när jag säger att det var mycket bra bostäder.

Men snälla du .... visst en förortslägenhet är säkert bra.. men det finns ju inte ens en förortslägenhet....
Inlägg #7: Postat: 2004-05-23 21:23:00
David Romell
Men snälla Marcus... Tycker du fortfarande man gör rätt i att gå ut och sabotera bara för att man tycker att något är fel?
Inlägg #8: Postat: 2004-05-23 21:42:00
Mikael
"Och det finns fan i mig inget som rättfärdigar att ett i-land som Sverige inte har lägenhter till sina invånare..." men visst förekommer det att lägenhetskomplex rivs idag pga vakans. Du har helt fel, varför måste alla bo i storstäderna?
Inlägg #9: Postat: 2004-05-24 01:23:00
Tell it like it is
Visst är det trist att hyresmarknaden i Sthlm är sönderreglerad. Det bör ändras. Men vad spelar det för roll i det här sammanhanget? Reclaimarna har inte rätt att förstöra bara för att vi saknar marknadshyror. Och deras vandalism leder uppenbarligen inte till att nya bostäder byggs. Förstörelse ÄR INTE produktivt.
Inlägg #10: Postat: 2004-05-28 16:53:00
Johan
Men varför bygger inte reclaimarna "utmärkta varma rengtäta hus" så som grottmännen? byggde på sin tid? Marcus kan intyga att "det var mycket bra bostäder".
Laddar...