Tyst minut

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-05-20 14:08:00
Margareth Osju
Isabella..: inget att tacka för. Jag blir alltid så konfunderad när sk kritiker intresserar sig mer för hårfärgens vara eller icke vara, än ordets betydelser mm..: Jag måste säga att du tacklar slagfältets ordraseri på ett enastående sätt.:
Inlägg #22: Postat: 2004-05-20 14:58:00
Hindöga
Debbie!! kritik kan vara både ris & ros men aldrig svinaktiga förolämpningar och det är det du har att komma med!! Skulle DU snacka med Bella om ödmjukhet om ödmjukhet? Tillåt mig asgarva. Schaass ditt arma kräk!!
Inlägg #23: Postat: 2004-05-20 18:28:00
Debbie
När man läser vad Isabellas fans skriver så börjar man tycka synd om henne. Det är inte precis den intellektuella eliten hon lockar till sig. Hon bör därför ställa sig frågan vad det är i hennes poesi som tilltalar alla intellektuella dvärgar och dra vissa slutsatser härav!
Inlägg #24: Postat: 2004-05-20 19:15:00
intellektuel dvärg
Debiie lille, du vara ute ur leken? Vill vara me och leka, inte får vara omtyckt, du vara frusterad, stackars dig.
Inlägg #25: Postat: 2004-05-20 19:17:00
Kristina
såååja Debbie..och vad skriver hon själv för högintellektuella texter då
*asgarvar åt dumheten själv, pooor Debbie*
Inlägg #26: Postat: 2004-05-20 20:15:00
Inger Larsson -förfasad
Dessa ack så klassiska och stående uttryck för både avund, bitterhet och hämd. Min tanke går oavkortat till den eller dem som kan ha upplevt sina egna alster förbigångna eller ouppmärksammade till förmån för Isabella eller rent av av Isabella själv. Denna fokus på att "inte kunna ta kritik" är tillräcklig för att förstå att känslan är självupplevd. Tragiskt är ordet.
Inlägg #27: Postat: 2004-05-20 20:55:00
Debbie
Som sagt, när man läser inläggen från Isabellas fanclub så inser man att hennes "dikter" verkligen är skrivna för rätt publik! Och ordet är inte "tragiskt", Inger, det är "patetiskt"!
Inlägg #28: Postat: 2004-05-20 21:23:00
Inger Larsson -mer förfasad
Till Debbie. Det förvånar mig att du vänder du dina ord till mig för hos mig har din respektlöshet inget stöd att hämta. Om du nu inte anser att IM skriver bra, varför inte konstatera det och gå vidare som en normal människa. Vinner sådana som du något oumbärligt på att uppföra er så illa ?
Inlägg #29: Postat: 2004-05-20 21:26:00
..
Ni eftersträvar att en ytterst vänlig människa som faktiskt inte har gjort er någonting ska må dåligt och det är ett sjukt beteende.
Inlägg #30: Postat: 2004-05-20 21:31:00
Olle Berglöf
Förstår inte problemet här. Att ge och ta kritik när man publicerar sig offentligt är väl för fasen ingenting att förfasa sig över. Vissa gillar, andra ogillar vad man skriver. Än sen? Om man betraktar varje invändning mot ens skrivande som ett personligt påhopp så bör man ägna sig åt nåt annat! Hyperkänsliga divor har knappst någon plats på den offentliga arenan!
Inlägg #31: Postat: 2004-05-20 22:31:00
Inger Larsson - avslutar här
På Olles replik. Det är en gåta att du lyckas associerar IM till vad "hyperkänsliga divor måste tåla." IM lider inte som jag kan se av några divafasoner som kräver några nedtag på jorden.
Inlägg #32: Postat: 2004-05-20 22:44:00
..
Dikterna används som slapp förevändning. Motivet är inte att bara delge en negativ åsikt i likhet med att andra bara delger en positiv. Det spelar ingen som helst roll hur eller i vilken grad IM tackar och tar emot "kritiken", hon skylls ändå för att inte ta den till sig och frågan blir förstås vad de egentligen vill.
Inlägg #33: Postat: 2004-05-20 22:49:00
Horace
Här har det varit aktivitet minsann. Häpnadsväckande hur konstruktiv kritik i detta forum fortfarande kan väcka sådan ilska, framför allt hos jubelkören. Mina vänner, vad är ni rädda för? Kritiken i inledningen var inte ett ifrågasättande av er smak, jag beskrev varför texten INTE berörde mig. Det anser jag mig ha rätt att göra så länge ordet är fritt.
Inlägg #34: Postat: 2004-05-20 22:50:00
Horace
forts. Det är nyttigt att ifrågasätta, att aldrig slå sig till ro eller tro att man nått sitt mål för att omgivningen anser det. Det är en ständig resa och det tror jag Isabella vet mycket väl. Ni som förfasar er tror att ni stöttar henne när ni i själva verket håller henne kvar på stationen.
Inlägg #35: Postat: 2004-05-21 16:35:00
CTR
skojar du? det finns väl inget seriöst eller konstruktiv kritik i att sitta och dra paraleller mellan Iss dikter och hennes hårfärg och foton. driver du med oss? du öser ur dig beröm som man har gigaproblem med att förstå din egen uppfattning om nackdelen i och med berömet. ja, vad vill du henne när det gäller?
Inlägg #36: Postat: 2004-05-21 16:36:00
och...........
jubelkörerna blir bara förbannade när negakören trakasserar deras tycke och smak för det är aldrig så att negakören går in och skriver sin åsikt, som vi andra, och tar emot hennes tack för det och allt är bra. nejdå, ni är ute efter nåt helt annat och driver kritiken in i absurdum så tacka fan att hon inte ids svara på skiten.
Inlägg #37: Postat: 2004-05-21 21:09:00
Bella Donna
CTR. Lär dig uttrycka dig korrekt på svenska språket så man begriper vad du vill säga.
Inlägg #38: Postat: 2004-05-21 21:20:00
CTR
ja, eller hur? vilken stil ÄR det DU begriper dig på då? "mamma mia"? " dumskallar?" "poetissa"? yeh - rigth!
Inlägg #39: Postat: 2004-05-21 21:31:00
Kent
Läs Olle Berglöf ovan, ditt dumma jävla pucko, så kanske, eventuellt, även du fattar vad det hela handlar om! Men jag hyser inget större hopp!
Inlägg #40: Postat: 2004-05-22 00:29:00
Ingen vaken?
...sade den som var med och utgjorde anledningen till den här förbannade maktkampen som ingen begriper vad den handlar om och varför. Positiva kritiker har väl för helsicke inte påstått att ingen får tycka illa om Isabellas dikter utan försvarat sin rätt att få tycka motsatsen ifred utan att bli förolämpade av sådana som du.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...