|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-18 11:32:00
|
|
Michael Lundahl |
För övrigt är det Riksdagen, inte Regeringen, som tar besluten om tilldelningen av allmäna medel. Riksdagen är vårt beslutande organ. Regeringen är "enbart" de som är ansvariga för att genomföra det Riskdagen beslutat. Varsågod: Länk: riksdagen.se Där finns direktlänkar till alla våra folkvalda. Det är bara att börja maila och ringa. Gör något istället för att stampa med foten och skrika som en 4-åring.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-18 12:33:00
|
|
Rolf Nilsson |
Micke! Hur mycket gör du själv för att förändra det samhälle som håller på gå åt helvete. Jag pratar om Skolor, fritidsgårdar, psykvården, äldrevården, kriminalvården, narkotikapolitiken, bostadspolitiken, handikappsvården och missbrukarvården. Som du ser är det inte mycket fungerar. De som det här samhället fungerar för, är politiker och olika utredare. De som inte vet vad verklighet är.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-18 13:22:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag gör inte så mycket själv... men så postar jag heller inte sådana här verklighetsfrämmande gnäll-inlägg... vilka heller inte kan räknas som att du "gör någonting". Jag frågar dig igen: vad vill du ta pengarna ifrån?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-18 13:24:00
|
|
Michael Lundahl |
Politikernas eventuella bristande verklighetskontroll står sig slätt mot din. Du postar en meningslös artikel som inte skiljer sig mycket från då lilltjejen hemma stampar och skriker när saker inte är som hon vill. Jag säger precis som till henne: skrik och gapande gör ingen skillnad. Du får inte som du vill för det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-18 13:26:00
|
|
Michael Lundahl |
Om man intresserar sig det minsta för politikers arbete - och det är inte svårt alls... om man bryr sig vill säga - så märks det klart och tydligt att politiker har betydligt bättre koll på verkligheten än vad politikerhatare som du vill göra gällande. Faktum är att de har betydligt bättre koll än vad gnälliga medelsvenssom som du har. Väx till dig och engagera dig på allvar istället för att slösa bandbredd på det här viset.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-18 13:33:00
|
|
Michael Lundahl |
Politiker försöker åtminstone göra något bra för landet. Vad fan gör du? Noll tolerans mot gapiga gnällspikar som inte kan annat än att ösa skit över andra. Ni förtjänar inget annat än att få skiten i return.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-18 13:41:00
|
|
Biba |
Intressant att Lundahl bestämmer vem som slösar bredband och inte. Själv tycker jag han tar upp otroligt mycket onödig plats med alla sina horartiklar. Dessutom tyder hans gnäll på gnällandet att han är sexuellt frustrerad, igen;
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-18 13:57:00
|
|
David Jonsson |
Hur kan en ledarskribent tillåtas tilltala andra skribenter som Michael Lundahl gör? Har inte redaktionen någon policy överhuvudtaget?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-18 14:12:00
|
|
Jan E |
I princip har ML rätt om artikeln – den är inte särskilt konstruktiv – men reaktionen från ML står inte i rimlig proportion till artikelns innehåll. Varför ständigt så aggressiv? Varför ständigt så hånfull? En liten rättelse också: Förvisso är det riksdagen liten bokstav som fattar beslut om tilldelning av medel – men på regeringens liten bokstav initiativ. Det är därför inte fel att klaga hos regeringen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-18 14:14:00
|
|
Anna |
Michael Lundahl: "Politiker försöker åtminstone göra något bra för landet". Där har du fel! De håller varandra bakom ryggen och det hela har övergått till en självbevarelsedrift. Det egna partiets maktställning är viktigare än vad som är bäst för samtliga i landet. Säg mig nått etablerat parti som arbetar för hela svenska folket? Nä du kan inte säga det, för det finns inte något sådant etablerat parti!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-18 14:24:00
|
|
Anna |
Rolf Nilsson: Du gör rätt men skriver fel. Det är viktigt att säga ifrån. Vi accepterar inte att det ska fortsätta såhär. Det bästa kanske ändå är att inte rösta på någon av de sittande partierna, utan hitta nya friska alternativ eller åtminstone göra det möjligt för nya politiker att komma fram. För det yttersta ansvaret har ändå politikerna, vi ser ju resultatet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-05-18 15:02:00
|
|
Anders |
Håller med Anna, vill vi åstadkomma något konstruktivt får vi helt enkelt byta regering. Detta känns mer nödvändigt än någonsin. Måste säga att det verkar förekomma en stor mängd fördomar om vad en borgerlig/liberal politik skulle innebära i vårt lilla land.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-05-18 15:04:00
|
|
Anders |
Sedan är det ju såklart underhållande att beskåda Lundahls makalösa översitteri.
...och han är alltså ledarskribent?!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-05-18 15:27:00
|
|
Anna |
Anders: Är vi intresserade av borgerlig/liberal politik? Den är lika förlegad och värdelös som socialdemokraternas, de arbetar bara för en annan grupp i samhället. Dags att vi får in lite vanligt folk i politiken som inte lider av detta ständiga revirpinkande mellan blockgränserna och teaterspel inför tv kamerorna som t ex Leijonborg pysslar med.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-05-18 16:07:00
|
|
Rolf Nilsson |
Micke! Det finns nästan hur mycket pengar som helst i Sverige, det är bara det att våra politioker tror sig kunna lära sig allt om allt, genom att tillsätta utredningar och kommisioner hit och dit istället för att använda pengarna till att göra något åt problemen istället.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-05-18 16:34:00
|
|
Anna |
Rolf Nilsson: Pratar vi uteliggare här? Javisst! Det är skamligt att vi måste ha det så i Sverige, enklaste lösningen på det problemet skulle vara att stoppa all invandring tills den frågan är löst, dvs tak eller över huvudet åt alla svenskar först. Då skulle problemet bli löst över en natt.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-05-18 16:55:00
|
|
Michael Lundahl |
Men förlåt så mycket då. Jag skall i fortsättningen enbart skriva snälla gulliga kommanterar med en garanti att ingen någonsin skall bli stött av dem. Eller inte... Ja jag vet att jag är hård i tonen. Om nu Rolf eller någon annan inte har skinn nog på näsan att ta emot mina kommentarer skall ni nog inte vara på Sourze. Detta är ett debatt-forum... inte ett Krama & Älska Varandra-forum.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-05-18 16:57:00
|
|
Michael Lundahl |
Om jag reagerar på något så låter jag göra min röst hörd, gärna till den person det gäller... och inte som Rolf gör här, d.v.s. i princip bakom ryggen på de han kritiserar inte många politiker läser Sourze gissar jag. Sedan när är det förbjudet i detta land att reagera med kraft?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-05-18 17:17:00
|
|
Minna |
Att reagera med kraft och att vara direkt vansinnigt otrevlig och oproportionerligt förbannad, är två skilda saker. Man ska kunna föra en debatt utan en massa tillmälen och dessa ständiga egenskaper som pådyvlas den som inte har samma åsikt som Lundahl. Människan saknar ju självinsikt.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-05-18 17:18:00
|
|
Minna |
Och dessutom, åter igen, det är inte Rolf Nilsson som skrivit artikeln, det är Roland Jönsson. Men det spelar väl ingen roll, det viktiga verkar ju vara att få ut sina agressioner på någon annan.
|
| |