|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-13 12:01:00
|
|
Chris.X |
Att vara "ursvensk" och ha kritik mot att folk från andra länder förväntar sig att Sverige ska anpassa sig efter dem, får man inte ha. Sverige ska anpassa sig efter dessa människor inte tvärtom. Detta stinker lång väg.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-13 12:04:00
|
|
Chris.X |
Själv består halva min bekantskapskrets av folk av utländsk härkomst och flertalet av dessa har en väldigt ljus framtid framför sig. Detta p.g.a en positiv anda att inte bara klaga och att inte placera sig själv i ett fack som så många människor gör. Många "invandrare" klagar på att de får dålig lön p.g.a deras bakgrund, många feminister klagar på att de har dålig lön p.g.a kön. Även om det kan vara sant gör man det väldigt lätt för sig att skylla ifrån sig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-13 12:06:00
|
|
Chris.X |
Dock finns det tyvärr, självklart smygrasism i Sverige, att påstå annat är att vara naiv och korkad. Dock är det väldigt många som verkar tro att Svenskar i gemen är smygrasistiska. Att anklaga folk för att ha fördomar är att ha fördomar i sig. Folk är egentligen som folk är mest. Ganska öppna och positiva. Låt inte de puckade idioterna utgöra mallen för svenskar, män, kvinnor, araber, muslimer, eller ja, vad som helst.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-13 16:44:00
|
|
Micke |
Helt klart svenskfientligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-17 16:02:00
|
|
AM Panescu |
Till Anna ....du har väl förstås själv bott i en fattig förort med mycket sociala problem ....eller?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-17 16:06:00
|
|
AM Panescu |
Sista kommentaren här ...den här artikeln handlar inte om att svenskar är ondskefulla rasister utan om de attityder som finns ute i samhället bla hos många arbetsgivare som motverkar invandrare. Jag ogillar inte svenskar eller någon annan utan ville skriva en artikel för att belysa de problem som invandrare har här när det gäller de dåliga attityder som mot dem ute i samhället. Sverige är ett bra land men inte perfekt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-17 16:09:00
|
|
AM Panescu |
Jag har inte något emot förorterna men kan inte fler svenskar bosätta sig där då om situationen där är så bra? Då kanske vi får ett mångkulturellt samhälle på riktigt, utan att vissa skuffas undan på ett ställe utan att kunna träffa svenskar...
|
| |