|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-11 20:08:00
|
|
Inger |
Eriksson har dragit ned sin verksamhet med tiotusentals personer. För hjälp med att skaffa nytt jobb har de utnyttjat olika konsultföretag samt Trygghetsrådet. Hade AMS haft en professionell organisation Hade väl de haft uppdraget?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-12 00:20:00
|
|
Sunny |
Jag har aldrig känt någon som fått ett arbete hos förmedlingen. Har heller aldrig fått någon anställd därifrån.
Så din artikel tycker jag om.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-12 00:22:00
|
|
Man Originalet |
Personligen har jag sällan mött mer korkade och inkompetenta människor än de som arbetar på Arbetsförmedlingen. Påfallande många av dem tycks inte ens kunna läsa innantill. Om man ska döma av mina personliga erfarenheter av AF bör skiten omgående läggas ned, eftersom hela verksamheten bara är slöseri med pengar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-12 08:53:00
|
|
Benny Johansson |
AMS resultat är katastrofalt. Alla som arbetar med dessa frågor vet att aktiviteter måste startas direkt, inte efter 3 månader. Ett av trygghetsråden redovisade nyligen att 71 av de arbetslösa fått arbete gn dem. AMS verkar kunna skryta med 4. Det är dags att hitta alternativ till denna stat i staten. Sämre effektivitet får man leta efter!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-12 14:17:00
|
|
ABC |
AMS trakasserar dessutom de arbetssökande och är numer en
maffialikande struktur för människor
som tycker om att förnedra och kränka skattebetalande tjänstemän som förlorat jobbet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-12 20:17:00
|
|
Alf Carlsson |
Den inledningsvis stabila genomgången har förvandlats till en träskdebatt utan värde. Det absolut viktigaste är alla de jobb som behöver utföras men som vi inte har råd att betala till följd av en apocalyptisk överföring av resurser från det gemensamma till det privata. Där har ni den verkliga debatten om jobben, NI ÄR FAN TA MIG OTROLIGA till att kunna gnälla
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-13 15:22:00
|
|
Ilona B |
Inkompetens tycks vara ett av kriterierna för ett jobb på AF. Undantag finns väl, men de lär vara få. Vad sägs om följande; inkomst - KAS då det fanns ingen telefon, bil o nätt o jämnt mat för dan. AF handläggare säger; ”Du måste söka detta jobb!” som extra inhoppare några timmar, 1 ev. 2 helger i mån. ”Hur kommer jag dit?” ca 3 mil enkel resa o buss existerade inte ens dagtid. ”Tja, taxi” säger människan. ”Lönen skulle inte täcka resan dit! Om jag ens får jobbet.” ”Då får du väl flytta då…”
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-13 20:19:00
|
|
Lars Nilsson |
AMS påminner om byråkratin för yrkesfisket i Sverige. Vi har ca 1.000 yrkesfiskare. Vet Ni hur många statliga anställda vi har för att "ta hand om" denna yrkeskår? Jo, 1.000 personer!!
|
| |