Polisen måste skydda oskyldiga

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-05-10 07:33:00
Alf Carlsson
Jakobssons grundläggande problem är att han frågar; "Vad skulle du gjort om din dotter belv våldtagen och mördad".
Inlägg #2: Postat: 2004-05-10 07:33:00
Alf Carlsson
Mitt svar är att jag skulle demonterat förövaren på ett sådant sätt Jesus lidande hade framstått som en semesterresa med fullpension. Därefter skulle jag letat upp alla släktingar och alla som överhuvutaget hade ett enda positivt ord att säga om förövaren och bränna samtliga och plöjt ner skiten i avgrunden.
Inlägg #3: Postat: 2004-05-10 07:36:00
Alf Carlsson
Det är en förbannat tur att den fascism som ALLA bär när man själv drabbas INTE blir vägledande i lagstiftning och hos polisens agerande det är förmodligen därför man har urval och utbildar poliser.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-10 07:38:00
Alf Carlsson
Jakobsson vädjar åter reclaimaren är en likadan till fascismen, till mobben, den ANINGSLÖSA mobben. Man har alltså URVAL till polisyrket. Jag vill ha URVAL till journalistyrket, och det passerar inte Johannes Jakobsson. Man måste kunna mer än stava rätt.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-10 07:42:00
Johannes Jakobsson
Isabella: Texten innehåller många frågor. Till skillnad från vad Alf här verkar tro och tycka om journalistisk objektivitet så är det ett subjektivt debattinlägg från min sida och inte ett reportage från platsen. Det finns givetvis fler sidor till samma mynt, men om man bortser från t.ex. Alfs till synes naturliga vilja att klanka ner på allting som jag skriver så tycker jag att det finns en intressant diskussion här.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-10 07:45:00
Johannes Jakobsson
För trots allt, precis som jag skrev till Joakim här ovan, så är tjejen död och polisen vad på plats när det skedde. Vad detta beror på vet jag inte. Bristande utbildning? Bristfällig utrustning? Dålig budget? Inkompetens? Vore intressant med lite andra argument än bara angrepp på vad jag tycker och tänker menar dock inte att du är en av dem som står för detta.
Inlägg #7: Postat: 2004-05-10 07:53:00
Alf Carlsson
"subjektivt debattinlägg" tautologi. Nej, Johannes Alf verkar inte tro... Jag reagerar på dina Ku Klux Klan-inlägg. Jag hör stöveltrampen och jag hör Vaterland...så förvänta dig ingen pardon från mig, de gånger jag läser dina texter och just ditt sätt "att smyga dig på", måste mötas med full kraft.
Inlägg #8: Postat: 2004-05-10 07:59:00
Alf Carlsson
"tjejen död" beror på att förövaren inte tyckte att hon hade så högt värde att hon skulle få leva. MÄNNISKOVÄRDET faller på världsmarknaden, bl.a. som en följd av marknadssynen på människan, Adam Alsing och Big Brother, program som "Miljonären" etc. ger en konsumistik människosyn parallellt med vår fokusering av ELITISMEN.
Inlägg #9: Postat: 2004-05-10 09:44:00
Nartin
Ja, Johannes, hur fan kunde du missa att få med Adam Alsing i din analys av händelsen?
Inlägg #10: Postat: 2004-05-10 10:06:00
pUs
Alf; Kan enskilda individer överhuvudtaget ha någon form av personligt ansvar för sina handlingar i din samhällsanalys? Jag är nyfiken.
Inlägg #11: Postat: 2004-05-10 10:17:00
US
Bra Alf!
Inlägg #12: Postat: 2004-05-10 10:21:00
Alf Carlsson
10 - JJ-"analys"? Han tycker man skulle dödat mördaren före mordet - det är ingen analys, det är ett tyckande. 11. Individen är ALLTID skyldig, men i ANALYSEN kring en enskild händelse måste frågan ställas - HUR REAGERAR EN KIDNAPPARE när han vet att det väntar en blykula, hur många mördade leder det ena eller andra POLISBETEENDET till.
Inlägg #13: Postat: 2004-05-10 10:27:00
Alf Carlsson
Ju hårdare reprerssion, desto hårdare aggresssion. Den poliskod som är resonerande, förhandlande, nerlugnande, upplevs som rättvis, vill liv och inte död är den mest framgångsrika och kan skapa den största tryggheten. SJÄLVKLART kan man hitta enskildheter som blir fel, men i stort tror jag polispolitiken i Sverige ligger rätt.
Inlägg #14: Postat: 2004-05-10 10:29:00
Nartin
Alf - Jag är med på ditt resonemang tills du börjar blanda in Adam Alsing och Percy Barnevik vilket du oifta och gärna gjort tidigare. Din motvilja mot dessa personer skymmer sikten för det som förefaller så självklart inne i ditt huvud.
Inlägg #15: Postat: 2004-05-10 10:31:00
Nartin
och UNTO - lägg ned. Du har ingen aning om vad det här handlar om, du tror att Alf är din vän för att han kommer från vänster. Men jag har svårt att tro att Alf som är så noga med intellektuell skärpa och bildningsgrad ens tittar åt ditt håll.
Inlägg #16: Postat: 2004-05-10 11:42:00
US
Du HAR bajs mellan öronen i alla fall!
Inlägg #17: Postat: 2004-05-10 12:56:00
Isabella M
Panik, chock och desperation kan få en människa att agera på de mest oväntade sätt, ibland vet man mindre om sig själv
eller tror sig själv om mer, än vad som är aktuellt. Särskilt om man
inte tidigare befunit sig i en allvarlig traumatisk situation. Vi människor
har hög fallenhet för att spekulera, gissa och dra förhastade slutsatser
och ofta sker det i rädsla. Det väl är ett sätt att skapa tillfällig ordning och en känsla av kontroll i en osäker värld.
Inlägg #18: Postat: 2004-05-10 14:38:00
Elvy
Jag tror mej veta att om våra fängelser hade liknat råtthål och inte femstjärniga hotell så skulle våldsamma människors som lider av paniker, chocker och desperationer mycket sällan bli så okontrollerbara och fullständigt utagerande som vettvillingen i det nu begågna och här omdiskuterade mordet i Malmö.
Inlägg #19: Postat: 2004-05-10 15:26:00
Isabella M
Hade dålig hänvisning till vad/vem jag egentligen kommenterade, tydligen: Det var främst ett svar till Alfs kommentar 2, om att sas hämnas kollektivt. Vad panik, chock och desperation anbelangade avsåg detta det trauma som brottsoffrets anhöriga kan hamna i. Man tror man vet hur man skulle reagera mm
Inlägg #20: Postat: 2004-05-10 18:13:00
Mike
Svar 11, US, hur kommer Usch bin Busch in i det här? Var mördaren ett offer för USA imperialismen, hade han blivit förvirrad efter att han ätit en genmanipulerad Big Mac? Vad säger Noam Chomsky och Michael Moore om det här?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...