|
Inlägg #21: Postat: 2004-05-07 01:22:00
|
|
Malin M |
Skit samma vad det kallas, det är inte acceptabelt. Jag vägrar tro att det ligger i mannens natur att bete sig på det sättet...åtminstone inte så djupt att man inte kan lägga band på sig.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-05-07 10:37:00
|
|
Michael Lundahl |
Mike, läs igenom mina kommentarer ovan och berätta var det är härdsmältan ligger. Frågan är inte ogiltig: om Butt inte talat med kvinnan har han bara en sida av storyn. Påpekande 1 stämmer. HD har inte sagt "Vi tror att de svarande talar sanning". Påpekande 2 stämmer... det är otroligt löjligt att vilja "ge någon smäll på fingrarna".
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-05-07 10:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Butts artikel är i mångt och mycket barnslig. Att då tycka att han skall "Växa till sig" tycker jag är befogat. Vidare tycker jag definitivt att hans svepande beskrivning av alla män som "jägare" som måste få tillåtas pesta en kvinna även efter att hon har förklarat att hon inte vill ha med honom att göra som såväl könsrollsbevarande som rent ut sagt hänsynslös, respektlös och.. ja, allmänt FEL.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-05-07 10:40:00
|
|
Michael Lundahl |
Så var är det min härdsmälta ligger Mike?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-05-07 12:04:00
|
|
Per W |
Svar 10: Och Mike, BB är väl inte dömd för "bufflighet" och "saknad av gentlemannamässighet" utan för ett allvarligt brott. Vad har du för insikter i det målet eftersom du försöker förringa det?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-05-07 14:29:00
|
|
Mike |
Svar 22, Hjärnsmältan ligger i att du överger din vanligen logiskt argumenterande ton och övergår till att läxa upp BB och mästra honom om vilka hans motiv är: att söka prestige, upprättelse, hämndbegär. BB påstår inte att han träffat kvinnan i fråga. Han redovisar helt enkelt sina intryck efter att han träffat killarna, han tror på dem, det är väl tillåtet?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-05-07 14:37:00
|
|
Mike |
Svar 20-21, Efter ett artigt nej är det skitstövleri. Efter ett tydligt nej är det trakasseri.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-05-07 14:40:00
|
|
Mike |
Svar 25, Svagheterna i bevisningen, polisutredningen, och domen är väl kända och behöver inte upprepas.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-05-11 15:30:00
|
|
Martel |
Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda men i stort håller jag med Lundahl. Särskilt gentemot Butts "jägar"-resonemang som fick mig att höja på ögonbrynen både en och två gånger.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-05-30 23:40:00
|
|
reality |
vilken barnslig diskussion, men värst är ändå Butts artikel. jag har just fått reda på att en nära vän har blivit våldtagen. hon är femton år. lust att knäppa feministerna på fingrarna?
Någon som har lust att leta upp den gubbe som våldtog henne och fråga om han var artig eller inte? Men han kanske ändå blir ursäktad, jag menar, det ligger ju i mannens natur att "jaga" de motsatta könet.
|
| |