Våldtäkt som yrke?

Inlägg #1: Postat: 2004-05-05 16:30:00
micke
Ja, är inte detta riktigt märkligt?
Inlägg #2: Postat: 2004-05-05 17:48:00
Sunny
I så fall är jag ingen kvinna. Jag är inte särskilt oskyldig till alla mina tabbar o jag har visserligen mött skitstövlar men motsatsen är vanligare.
Inlägg #3: Postat: 2004-05-05 17:52:00
feminist va trist!
Du är i alla fall människa, Sunny:
Inlägg #4: Postat: 2004-05-05 21:35:00
Ilona B
Åter igen; 99 av männen är HELT OK! och lika mycke skit de fåtal kvinnor som någon gång har ljugit isamband med en våldtäkt ställer till med för de som talar sanning, lika mycke skit ställer de fåtal män som våldtar för de män som inte gör detta.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-06 20:33:00
Kristina
Klokt Ilona! Så sant som det var sagt!
Inlägg #6: Postat: 2004-05-12 14:34:00
Klara
Det hörs så jävla tydligt vad män tycker om kvinnor överhuvudtaget när man läser kommentarerna. Enligt undersökningar som gjorts har ca 2 av de som anmäler en våldtäkt ljugit, medans 58 procent av alla kvinnor uppger att de någon gång utsatts för sexuellt våld. Inse fakta, det är inte få män som våldtar det är rätt så många. Det är grannen, pojkvännen, läraren och pappan.
Inlägg #7: Postat: 2004-05-12 21:39:00
Ralf G.
Skitsnack! Dom 58 procenten fantiserar! Enl en annan undersökning har endast 1,5 av männen någon gång sysslat med sexuellt betingat våld. Att någon klappar dig på rumpan är knappast att anse som sexuellt våld!
Inlägg #8: Postat: 2004-05-13 14:42:00
Sunny
Ralf: Tror knappast de fantiserar. Min egen pappa hann med ett hundratal barn o unga kvinnor under sitt liv hans egen uppskattning: Han satt bara av straffet för några få. Sammantaget cx.a 10 år Den syster som hade fosterfar råkade lika illa ut. Så sällsynt kan det ju inte vara när bara vi syskon drabbats av 2 olika pedofiler?
Inlägg #9: Postat: 2004-05-15 18:20:00
Ralf G.
Procentuellt är det sällsynt men i absoluta tal blir det naturligtvis ett antal tusen män, dock en försvinnande liten del av samtliga män i landet! Men flera tusen män hinner naturligtvis ställa till stor skada för övriga flera miljoner oskyldiga män. Din far, EN man, hann tydligen med att ställa till skada för hundratalet barn och kvinnor. Men låt inte detta gå ut över samtliga män vars avsky för dessa brott är lika stor som din.
Inlägg #10: Postat: 2004-05-16 14:50:00
Sunny
Jag lät det inte ens gå ut över pappa: Jag förlät honom som vuxen o muna var de enda barnbarn som han fick träffa. Han försökte förstås förgripa sig på sonen men ändå... Min "systers" pedofil blev aldrig anmäld utan fortsatte sin hobby livet ut. Mannen som eventuelltförgripit sig på mitt barnbarn för snart 2 år sedan går fri i brist på bevis. Han har full tillgång till barnet... Nej så väldigt sällsynt kan det inte vara. Berättar man om sig själv
Inlägg #11: Postat: 2004-05-16 14:53:00
Sunny
så poppar det upp liknande berättelser överallt. Ungefär som när du förlorar ett barn: Plötsligt har så många du inte anat förlorat ett barn. Likadant är det tydligen med missfall: När min dotter fick ett sådant hade halva bekantskapskretsen erfarenhet av detta: det är ju så vanligt .Det med.
Inlägg #12: Postat: 2004-05-16 20:58:00
Johanna
Ralf! Inser du inte själv hur du resonerar? Klara skriver att 58 av alla kvinnor någon gång blivit utsatta för sexuellt våld. Det är klart att siffran är jättehög och jag tillhör de 42 som aldrig blivit utsett för sexuellt våld. Men att hävda att dessa kvinnor fantiserar för att det bara är 1,5 av männen någon gång sysslat med sexuellt betingat våld hur nu den undersökningen genomfördes är ju alldeles korkat om man själv snubblar på sina argument.
Inlägg #13: Postat: 2004-05-16 21:07:00
Johanna
Några rader skriver du ju nämligen: "Procentuellt är det sällsynt men i absoluta tal blir det naturligtvis ett antal tusen män, dock en försvinnande liten del av samtliga män i landet! Men flera tusen män hinner naturligtvis ställa till stor skada för övriga flera miljoner oskyldiga män. "
Inlägg #14: Postat: 2004-05-16 21:10:00
Johanna
Att 1,5 av alla män tillsammans våldtagit 58 av alla kvinnor låter smått otroligt, men även om det bara är 8 av kvinnorna som utsatts för sexuellt våld är det ändå 8 för mycket. Ni kanske inte ens talar om samma procent. De ena procenten kanske gäller alla Sveriges män och de andra alla kvinnor på kriminalvårdsanstalter i landet. Bara för att nämna ett förslag. Försök aldrig bevisa någonting med statistik!
Inlägg #15: Postat: 2004-05-17 10:49:00
Ralf G.
Visst, så kan det vara. Det är vanskligt med statistik och procent. Ditt förslag låter högst troligt. Med statistik kan man ju bevisa vad som helst enligt önskemål och när det gäller procent måste man alltid fråga sig: av vad eller vilka?
Inlägg #16: Postat: 2004-05-17 10:55:00
Ralf G.
Att 58 av svenska kvinnor skulle våldtagits är ju en grotesk siffra likaväl som att var och varannan man är en våldtäktsman! Men räknar man med minsta fysiska beröring som sexuellt våld då blir naturligtvis siffran högre.
Inlägg #17: Postat: 2004-05-18 18:11:00
Johan
En siffra utan bakgrund är menlös. Om jag inte vet vad siffran står för kan jag inte ta den på allvar. Att inte tala om hur man fått fram en siffra inom statistik är som att inte ge enhet inom fysik.
Inlägg #18: Postat: 2004-06-30 10:14:00
PJ
Även pojkar/män blir våldtagna.
Det brukar försvinna i debatterna.
Laddar...