Inlägg #1: Postat: 2004-05-05 10:30:00
|
Michael Lundahl |
Snack. Majoriteten av sexuella övergrepp begås fortfarande av "svenskar". Förvisso är invandrare överrepresenterade i förhållande till deas andel av befolkningen. Men att för den sakens skull säga att det "i första hand är ett invandrarproblem" är att säga att mer än 50-60-70 av sexbrotten inte är viktiga. Och det tror jag du inser att det är bara bullshit.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-05 10:41:00
|
JoeHill |
Korrelerar man våldtäkt mot socioekonomiskstatus så kommer verkligeheten fram. Det är inte en invandrarfråga utan en fråga om samhällsklasser. Alla som påstår annat är rasister med dunkla motiv.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-05 11:53:00
|
Man Originalet |
Till JoeHill: För det första undrar jag om ditt påstående stämmer. Men, okej, låt säga att du har rätt. Kan det i så fall inte bero på att anmälningsbenägenheten är större hos socioekonomiskt svaga grupper när det gäller sexualbrott, dvs. att rika, välutbildade kvinnor i högre grad väljer att inte anmäla om de utsätts för övergrepp - kanske i synnerhet om övergreppet begåtts av en man de har en personlig relation till?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-05 13:57:00
|
kriminolog |
Michael Lundahl. Skitsnack! Enl BrR är närmare 80 av våldtäktsmännen invandrare eller svenska medborgare med invandrarbakgrund! Så Sussie har helt rätt: Det är i högsta grad en invandrarfråga men som alla dessa frågor måste den sopas under mattan. Halledudane mig, det kan ju vara "rasism"!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-05 14:40:00
|
Michael Lundahl |
"kriminilog", Svar 4: Länka till var BRÅ påstås säga detta.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-06 20:38:00
|
socionom |
Brå:s kriminalstatistik beställes per post!
|
|