Ny lömsk kopieringsteknik ska rädda

Inlägg #1: Postat: 2004-05-04 15:45:00
Författaren
Helt rätt, inget ägande men utvecklande. Men man måste också skriva kort och så alla förstår egna värderingar om framtiden. Men Jag har följt denna utveckling ett år så lite påläst är jag fast ingen expert.
Inlägg #2: Postat: 2004-05-04 16:19:00
Michael Lundahl
Inte det heller. Microsoft har en egen variant av DRM som de kallar Windows Media DRM. Men de har inte uppfunnit tekntiken. de äger den inte och äver huvudtaget är det inte MS som står för den. Varför du då påstår att det är "Microsofts DRM-teknik" i ingressen är minst sagt märkligt. Det låter som ett fall av "Guilt By Association".
Inlägg #3: Postat: 2004-05-04 17:07:00
Författaren
Jaha, du är ute efter rubriken. Men kopieringsekniken är ny men inte försk och Microsoft har inte uppfunnit den men utvecklar den. Det var tur att jag inte skrev om Intel också : Andemeningen är i alla fall att de vill ta ifrån oss kontrollen över våra datorer, inte själva plattformen. Men vi kan fortsätta teknikdiskussionen om du vill.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-04 17:09:00
Författaren igen
Ni som vill läsa på kan knappa in länken:

Länk: microsoft.com
Inlägg #5: Postat: 2004-05-04 17:56:00
Michael Lundahl
Har redan varit där... där står om Windows Media DRM... inte DRM i allmänhet.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-04 18:56:00
Författaren
Ja, för det blir ju högst troligt wma-formatet som kommer att säljas på nätet. Vi kommer inte ha så mycket att säga till om detta. Sedan kan jag stämma in i dina åsikter med att jag hoppar på MS lite väl lättvindigt. Sedan hoppas jag att vi även i framtiden kommer kunna köpa musik över disk, dvs inbilla oss att vi äger musiken vi köpt inte bara rättigheten att spela den.
Inlägg #7: Postat: 2004-07-15 22:20:00
Marcus
Vi är konsumenter.. vi lever i en kapitalistisk värld... vi har ALLTID något att säga till om
Laddar...