Inlägg #1: Postat: 2004-05-04 11:16:00
|
US forts |
Svenskarnas rasism grundar sig, just det, tidningarnas ensidiga rapportering bl.a. om invandrarnas brott. Många etniska grupperingars rasism grundar sig på att, just det, tidningarnas ensidiga uppackning bl.a. av USA:s krig mot Irak, likaså Israelkonflikten där ursprungsbefolkningen dvs. palestinier kallas terrorister och människor av olika nationaliteter som har en gemensam religion och som har samlats i Israel ges rätt att försvara sin ockupation och ges rätt att behandla palestinier
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-04 11:16:00
|
US forts |
som nazisterna gjorde med oskyldiga judar i Warszawa-gettot. Mer tidningarna skriver illa om invandrarna mer ökar hatet. Magnus Löwendahl, tidningarna tiger även om sanningen i världens oroshärdar, att amerikanska och israeliska soldater använder tortyr har vi vetat länge. Ingen vågar skriva utan tillstånd från USA. Men när uppgifterna kommer därifrån då exploderar även våra tidningar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-04 11:17:00
|
US forts |
Orsaker till judehatet grundar sig på att sionisterna stöds av världens starkaste militärmakt. Starkare än tio nästkommande militärmakters gemensamma arsenal. Ingen vågar sig på USA. Vi får vänta på oss ännu mer våldsamheter mot oskyldiga judar likaså ännu mer våldsamheter mot oskyldiga palestinier och araber i synnerhet. Jag tycker att tidningarna och media i övrigt inte skall hålla inne med sanningar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-04 11:17:00
|
US forts |
Men om alla sanningar kommer fram ligger marknadsekonomin och kapitalismen i farozonen. Den kan t.o.m. störtas. Och det vill vi inte! Därför väljer t.ex. tidningarna att publicera bara vissa sanningar. Magnus Löwendahl, en gång i tiden när du började skriva här på Sourze var du en vänlig, tillrättavisande lärare. Nu är du en hårdkokt försvarare av reaktionära åsikter.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-04 11:32:00
|
ML |
Tack själv!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-04 13:35:00
|
ej Vellingehycklare |
Och du UNTO, som vanligt, en reaktionär försvarare av en kommunistisk, USA- och västfientlig och antidemokratisk världsbild!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-04 14:56:00
|
X-faktor |
US - du verkar inte alls hänga med i mediedebbaten. Du skriver att media backar upp USA vilket är i grunden fel. De flesta medier i Sverige gör allt utom just det. Faktum är att opinionen m o t USA är mycket stark. Och att USA.s krig mot Irak skulle stöttas av våra medier är ju ett skrattretande påstående.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-04 16:22:00
|
US |
För att ha läst Sydsvenska Dagbladet i över 25 år, nätterna igenom och sedan på dagarna kompenserat det med andra informationskanaler har jag lärt mig hur tidningsmedia fungerar.
Man skriver kritiskt som man bör skriva enligt borgerlig ideologi men bara till en viss gräns för att inte bli ovän med marknadsekonomin och USA. Var finns t.ex. kritiken mot att USA är där för att garantera oljeimporten till västländerna. Oljeindustrin är bäst bevakade områden och den är den enda som fungerar i Irak.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-04 16:35:00
|
US forts |
För den delen är det bara att läsa tidningar från runt 20 mars, 2003. Jag skulle vilja kalla tidningar från den tiden som Dagens Nyheter., Svenska Dagbladet, Expressen, Sydsvenska Dagbladet mm. för krigshetsare. Det är rätt att anfalla var tydliga signaler. Samma sak när det gäller borgerliga partiers ledare, samstämmigt att det var rätt att anfalla. Nu när lögnen är där håller man en låg profil och tillåter t.o.m. USA-kritik.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-04 16:38:00
|
US forts |
I dessa internet- och paraboltider är det lätt att förstå varifrån informationen kommer t.ex. när det gäller kriget mot Irak. Svaret är enkelt, USA. Samma bilder, samma texter i det oändliga i alla tidningar och tv, i alla länder. Tala om mediadiktatur!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-04 17:09:00
|
Thomas L. Aabo |
Vilket sk-tsnack. Oproportionerligt måbnga journalister röstar v eller s. Då får vi vinklade artiklar därefter.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-05-04 18:29:00
|
Mike |
I love it! Tidningarna backar upp USA och beviset för det är att de ... kritiserar USA. Hur många artiklar om hur amerikanska militären hjälper till att starta skolor i Irak har du läst på sistone? Har du läst om opinionsmätningarna i Irak som visar att de flesta Irakierna är positiva till USA, positiva till ockupationen och att de ser ljust på sin framtid?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-05-04 18:34:00
|
Mike |
Men det är klart, att när tidningarna berättade om Saddams våldtäktsbrigader, hans tortyrkammare hans palats byggda för FNs "food for oil" program så gick de väl USA imperialismens ärrendev. Han är allt en fin gammal tidningsman US, som vet vad man folket bör få läsa om.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-05-04 18:39:00
|
Mike |
Som alla kommunister föraktar han naturligtvis folket. De består bara av latenta rasister, klassförrädare, judar, kulaker, etc etc. Inte konstigt att det behövs censur, utrensningar, gulager, politiska omskolningsläger etc för att hans system ska fungera.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-05-04 18:45:00
|
Mike |
Nåväl.. US jag kan upplysa dig om att svenska folket inte är riktigt så korkade som du tror. De flesta inte alla förstås kan nog skilja på en antisemitisk jihadist och en demokratiskt sinnad person oavsett vad de har för nationalitet eller hudfärg. Eller brukar du själv förväxla din fru med Adolf Hitler? De är ju tyskar båda två....
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-05-06 10:32:00
|
US |
Hitler var österrikare, inte tysk. Här kommer fler uppgifter till nästa gång du smutskastar min familj. Du brukar ju använda Stalins namn också. Eftersom min mormor är född i St. Petersburg vill du kanske stämpla henne också, men jag kan upplysa att Stalin var georgier inte ryss. Yes, nu går jag tillbaka till mina studier om hur USA manipulerar världens folk med lögner, bomber, massiva invasioner och många tortyroffer.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-05-06 14:46:00
|
Mike |
OK Vi säger Göbbels då, var han tysk? Kan du skilja på din fru och Göbbels? På vilket vis är det att "smutskasta din familj" att påminna om att din fru är tyska?? Jag har i alla fall inget otalt med tyskarna i gemen.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-05-06 14:48:00
|
Mike |
Studera lögner du. Det är ju, så att säga, ditt expertområde.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-05-07 11:33:00
|
Mikael |
US är allvarligt vrickad. jag är ingen person att ställa psykiska diagnoser, men det krävs ju inte mycket kunskaper i ämnet för att se att karln gått för långt i sina konspirationsteorier
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-05-07 12:20:00
|
Ekki |
Själv är jag finne men vill inte bli påmind om att Unto också är det för då känner jag mig smutskastad!
|
|