Våldtäkt som yrke?

Den här tråden diskuterar artikeln Våldtäkt som yrke?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-05-04 14:52:00
Marilyn
Dumt, fördomsfullt och generaliserande. Vi kvinnor är inte alltid offer. Det sitter inte bara gubbar i rätten. Är du verkligen säker på att kvinnor alltid döms utifrån tidigare aktiviteter? Eller är du ännu ett offer för den massmediala mytbilden att män är beredda att göra vad som helst för ett knull? I så fall hjälper du till att hålla liv i den bilden. Vem tjänar på det?
Inlägg #2: Postat: 2004-05-04 14:58:00
Michael Lundahl
Populistiskt dravel som inte har det minsta med verkligheten att göra. Ett referat av de sämsta och minst underbyggda argumenten som hörst i den här urkassa debatten. Det är så otroligt löjligt att personer som har noll koll på vad som har hänt tycker sig veta bättre än tingsrätt, hovrätt och högsta domstol. Och sedan tror de till på köpet att sådan här dynga är konstruktiv kritik som kommer att förbättra rättsväsendet. Man tar sig för pannan...
Inlägg #3: Postat: 2004-05-04 15:11:00
KD
Varför tror du att det skulle fungera?
Inlägg #4: Postat: 2004-05-04 15:40:00
pUs
Fördomsfullt, Ilona. Alla som frias behöver faktiskt inte vara skyldiga. Och ibland har det faktiskt hänt att oskyldiga döms. Försök visa lite mer respekt för hela frågan än du gör med den här typen av artiklar. Den där typen av raljerande saknar fullständigt syfte.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-04 16:53:00
Sunny
Jag har redan skrivit vad jag anser om de 2 första domarna här på Sourze Försatt i hjälplöst tillstånd o tänker inte upprepa mig själv, men vi behöver snarast se över vår sexualbrottslagstiftning o få en lag som liknar den Norska: den om vållande.För hur jag än lusläser så kan jag inte hitta tilllräckliga skäl för en fällande dom.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-04 19:47:00
Ninna
En av de bästa artiklar jag läst på länge! Stå på dig!!! skitbra.....
Inlägg #7: Postat: 2004-05-04 20:24:00
Pär Khuek
Vilket ärkenöt låter sig supas redlös av ett gäng främmande män? Pinsam situation: "jag var så kåt på sprit att jag hällde i mig allt jag fick, av en okänd man och utan att ha en kompis som kunde ta hand om mig. Sedan däckade jag och blev våldtagen. Jag är alkoholist och kan inte tacka nej till en gratis drink, jag behöver hjälp!" Man tar väl för faen inte emot mer än tre drinkar av samma person om man är själv? Någon form av ansvarskännande har väl till och med kvinnor?
Inlägg #8: Postat: 2004-05-04 21:56:00
Koscher Ali
Tycker den här artikeln luktar stark psykisk anspänning hos skribenten. Det finns väldigt många kvinnliga skribenter, amatörer och proffs, som har den profilen just nu. Är detta något slags trend att vräka ut sin ångest genom att komma med konstiga påstående som Linda Skugge etc? Det är som att man odlar en våldtäktsskräck, försöker förstora den och vältra sig i den. Är det ingen annan som upplever det så?
Inlägg #9: Postat: 2004-05-04 22:20:00
Sympa
Nu är det extra kul att vara blond tjej på krogen och lättpåverkad av alkohol. De kan ju få hur många killar som helst, samtidigt! Bingo i fittan!
Inlägg #10: Postat: 2004-05-04 23:45:00
Man Originalet
Suck...det här var bland det mest korkade jag läst på länge på Sourze.
Inlägg #11: Postat: 2004-05-05 09:35:00
Johannes Jakobsson
Hej Ilona. Tycker denna artikel var bra. Ta inte åt dig för mycket av förolämpningarna som diverse killar sprider omkring sig här. Killar tar i regel illa vid så fort någon uttrycker en åsikt som kan få dem att framstå i dålig dager. Sen använder de förolämpningar för att förringa innebörden i det som du skrivit. Stå på dig!
Inlägg #12: Postat: 2004-05-05 10:01:00
Karin Dahlin
Även jag tycker du skrivit om något som börjar skrämma oss alla, åtminstonde kvinnorna..ska det gå till så här? Ska "offren" de vårldtagna forsätta lida och förnedra sig inför polis och allmänhet för att få upprättelse? Var är vår värld på väg?, för att inte tala om det svenska rättsväsendet.
Kram
Fråm Kari
Inlägg #13: Postat: 2004-05-05 10:25:00
medborgare
Kvinnor är ALLTID oskyldiga, ljuger ALDRIG och män är ALLTID skurkar! Visste ni inte det? Märkligt!
Inlägg #14: Postat: 2004-05-05 11:55:00
Elisabeth
Kärlek,sex,krig och fred.Konsten att leva Många längtar uppgivet tillbaka till det kalla kriget.Då var åtminstonekonstellationerna givna.Den okontrollerbara sexualdriften,mannens ledarskap över kvinnan,hon reduceras till medhjälpare.Mannens sexualitet;ses som en rättighetkopplad till rättigheterKvinnans sexualitet;är kopplad till ansvar
Inlägg #15: Postat: 2004-05-05 13:12:00
John Jensen
Är detta ironi? Har man gott om skadeglädje kan man kanske få behållning av artikeln.

En liten ros till alla uteliggare ska ni få av mig när jag går förbi.
Inlägg #16: Postat: 2004-05-05 16:45:00
Thomas L. Aabo
En av de sämsta artiklar jag läst på Sourze.
Inlägg #17: Postat: 2004-05-05 20:34:00
Unto S
Jag gillar din text Ilona. Även dina tidigare texter håller en bra kvalité.
Inlägg #18: Postat: 2004-05-05 23:48:00
Krieg
Det är svårt att förstå hur en kvinna kan ha en så förlegad och idiotisk självbild/kvinnosyn. Du skildrar kvinnor som viljelösa offer i klorna på dreglande män. Jag är mycket ute och rör mej i samhället men tror aldrig jag träffat en sådan kvinna!! En tjej som låter sej bli uppraggad på detta sätt måste vara desperatkåt. Dessutom verkar hon ha svårt att hantera alkohol.
Inlägg #19: Postat: 2004-05-06 14:52:00
Jörgen
Ett annat sätt om man vill bli försörjd av staten och få tak över huvudet, är ju att gå loss på oskyldiga medmänniskor med järnrör, spett, spikförsedda plankor eller kniv. Det metoden verkar ju vanligare och mer säker...
Inlägg #20: Postat: 2004-05-07 18:10:00
KD
Jag väntar fortfarande på IBs svar i min tråd nedan.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...