|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-03 18:32:00
|
|
Jörgen |
Är du sossepolitiker?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-03 19:02:00
|
|
Y-faktor |
Förmodligen anhängare av Ayn Rand. De är generellt inte kloka. Ett slags politikens scientologer.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-03 21:41:00
|
|
X-faktor |
Läs igen, och tänk till denna gång. Det är inget påhitt, det är så det funkar. Oavsett om ni gillar det eller ej.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-03 22:03:00
|
|
Johanna |
Svar 1 och 3, så sanningen är för farlig att förmedla? Om vi får reda på de rasistiska handlingar muslimer och andra stora grupper av invandrare håller på med, så kan det leda till att svenskar blir rasistiska? Att vi slutar rösta på de nuvarande partierna och politikerna som är ytterst ansvariga för situationen i landet och börjar bilda nya partier som vill lösa problemen? Mmm jag förstår varför du är rädd...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-03 22:10:00
|
|
X-faktor |
Svar ja, Johanna. Ibland kan sanningen vara så riskfylld att förmedla att man bör avstå. Det finns tusentals exempel på det. Och faktum är att det händer massor med saker som vi aldrig får veta eftersom media avstår att rapportera om det. Det är nämligen så det funkar inom media. Förstår du vad jag menar? D e t ä r s å d e t f u n k a r !
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-03 22:11:00
|
|
X-faktor |
Dessutom förstår jag inte vad jag skulle vara rädd för.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-03 22:19:00
|
|
Johanna |
X-faktor, som han kallar sig, jobbar säkert på någon redaktion eftersom han försvarar media så hårt och för en allmänt överlägsen attityd i forumet mot de andra läsarna, sedan försvarar han den politik som förs och slutligen indirekt brottslingarna vilket han inte tänkt på och deras hemska handlingar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-03 22:25:00
|
|
X-faktor |
Vilken politik försvarar jag Johanna? Och var har jag skrivit att jag över huvud taget försvarar denna situation? Det enda jag gjort är att förklara hur våra medier fungerar och vilket "tänk" som kan ligga bakom det faktum att Sthlm-media vägrar ta upp denna sak. Du skjuter på budbäraren Johanna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-03 22:30:00
|
|
X-faktor |
Jag kan visserligen sträcka mig så långt och erkänna att jag tycker det är bra att media gör denna avvägning ibland. Media har en ofattbar genomslagskraft och måste helt enkelt tänka på effekterna av det man förmedlar. Även om naturligtvis tesen om att vara konsekvensneutral ligger där i botten. Däremot är jag inte säker på att det är rätt i just detta fall.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-03 23:07:00
|
|
Johanna |
x-faktor, Har du gått in i den där ohederliga alliansen inom media och försvarar rasismen om det är en invandrare som står för det?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-03 23:18:00
|
|
X-faktor |
Jag ger upp Johanna. Du förstår tydligen inte det du läser.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-05-05 11:25:00
|
|
Sandra |
Det är faktiskt så att mycket inte rapporteras. Vissa saker väntar man också med att rapportera för att det inte är rätt tillfälle just då. Mycket kommer aldrig fram.
|
| |