Boris mer blåst än utviksbrudar?

Inlägg #1: Postat: 2004-05-03 16:15:00
Hans
Boris: Jepp, utvikningsbruadar är pantade och det kan inte jämföras med påståendet att kvinnor i allmänhet eller svarta är pantade.
Det märkliga är att Micke inte fattar skillnaden mellan dessa utsagor.
Utvikningsbrud blir man efter ett medvetet val.
Men man föds som kvinna eller svart.
det är en himmelsvid skillnad mellan att kritisera någon för en handling och att kritisera någon för ras- eller könstillhörighet. Fattar man inte det ska man inte delta i debatten.
Inlägg #2: Postat: 2004-05-03 16:18:00
Hans
Han har ju en poäng i att jämförelsen mellan ras/kön och att vika ut sig är dålig men sedan skjuter han sig i foten genom att komma med en nedsättande kommentar för att försöka diskvalificera Micke från debatte
Inlägg #3: Postat: 2004-05-03 16:21:00
Hans
Personligen så är jag inne på linjen att det är korkat att vika ut sig men att den som viker ut sig för den skull inte är korkad.
Biffs kommentarer tycker jag var bra.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-03 19:06:00
Mike
Om man viker ut sig i tron att man ska bly hyllad av feministmaffian, eller om man inte inser att vissa kommer att tycka att man är omoralisk, är man ganska korkad. Om man däremot viker ut sig efter att gjort en realistisk bedömning av vad konsekveserna blir och beslutat sig för att det positiva överväger då är man inte korkad. Att generalisera, som Boris gör, är dock nästan alltid korkat.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-04 08:27:00
Michael Lundahl
Och jag har i min tur svarat Boris på samma ställe. Länk: metro.se
Laddar...