Utbredd rasism är värt en rapport!

Inlägg #1: Postat: 2004-05-03 16:02:00
Sunny
Angelägen, tankeväckande o välskriven! Visst frodas rasismen i stugorna. Jag har hört inledningen "Jag är inte rasist men ...."av allt flera människor som borde veta bättre. Efter ett kollektivboende i snart 30 år har jag haft medboende från jordens alla hörn. Jag o min familj är dessutom ett i högsta grad resande folk: Vi har bott på många platser i världen.De unga allra längst bort i långa perioder.
Vi är alltså inte rasister vilket för oss ter sig som höjden av enfald.
Inlägg #2: Postat: 2004-05-03 19:32:00
Michael Ståhlberg
Känslomässigt uttrycker du vad jag känner. Jag är invandringsrestriktiv, men har så många bra arbetskamrater som är andragenerationsinvandrare, att jag givetvis inte tycker illa om dem p g a etniskt ursprung. Tvärtom. Debatten har blivit perverterad. "Till och med" en invandrare torde inse att man måste ha reglerad invandring dvs. vissa måste avvisas för att inte hela samhällsstrukturen skall braka ihop.
Speciellt som de som kommer blir extremt bidragsberoende.
Inlägg #3: Postat: 2004-05-03 19:58:00
sten
Noll-tolerans tillämpas nu bara av parkeringsbolagen...
Inlägg #4: Postat: 2004-05-04 00:44:00
soleyman ghasemiani
Sunnys kommentar är inget annat än hets mot folkgrupp. Det är stor skillnad mellan Islam som religion och muslimer. Islam är en religion, en ideologi som man självklart skall och får kritisera.
Men att blanda det med "Muslimer" är korkat. Muslimer är individer vilka är mycket olika, kan vara troende eller icke troende, det bruakr också vara benämningen på alla som kommer från de länder där islam har den politiska makten. Att jämställa islam med "muslimer" är hets mot folkgrupp.
Inlägg #5: Postat: 2004-05-04 08:38:00
Elisabeth
Villken sorts samhällsstruktur ska vi ha,vill vi ha.majoriteten bestämmer Hur ska ideologin se ut,alltså mål och ideal kvalite och nivå.Vem och vad ska gynnas på vems eller villkas bekostnad.På 60-talet sade man sänkt kvalite och nivå för att det skulle passa alla och för att flertalet skulle känna sig "hemmastadda"i folkhemmet Sverige.Dessutom skulle det vara turas om systemet.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-04 13:18:00
Redaktionen Sourze
Vi har varit tvungna att ta bort några kommentarer i forumet till den här artikeln eftersom de kunde tolkas som rasistiska.
Inlägg #7: Postat: 2004-05-04 15:28:00
Thomas L. Aabo
Bra Sten. En tidning ska förmedla verkligheten. Inte vara ubermänniskor som tror att folket inte tål sanningen.
de tar sig friheter med demokratins grundbult en fri press.
Inlägg #8: Postat: 2004-05-04 22:40:00
Sunny
Rasistiska påhopp var väl väntade här?
Sten: de är bara rädda människor.
Laddar...