Inlägg #1: Postat: 2004-05-03 11:18:00
|
Alf Carlsson |
Detta är nog det sämsta och mest perspektivlösa jag läst på Sourze överhuvudtaget...det håller KNAPPT dagisnivå och jag skulle vilja att JJ bad om usäkt för detta.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-03 11:31:00
|
Johannes Jakobsson |
Hehe. Jadu Alf, vad vore världen utan din bitterhet...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-03 11:37:00
|
vänsterpartist |
Nu ska du be Alf om ursäkt, Johannes!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-03 15:06:00
|
Mike |
Vet inte om det är av samma skäl som Alf, men jag håller med. Att ställa "sjuka bebisar" mot vandalism är inte så intelligent. Varför ge studiebidrag till journaliststuderande när vi kan använda pengarna till fler vårdplatser för "sjuka bebisar". If you know what I mean...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-03 17:42:00
|
Johannes |
Visst, exemplet är gement och simpelt. Men inte desto mindre sant. Jag tar lån för att finansiera mina studier och betalar tillbaka med ränta och framtida skatteintäkter för samhället. RTC förstör saker för förstörandets skull, som någon sorts protest mot att de inte fick tillräckligt med uppmärksamhet eller dylikt. Inte så svårt att se skillnaden i vad som är produktivt och vad som inte är det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-03 19:14:00
|
Mike |
De själva, vissa av dem i alla fall, tycker säkert att direkt utomparlamentarisk aktion är fan så mycket produktivare och viktigare än att vara en lydig skattebetalande medborgare. Deras paroll är väl inte "Vi förstör för förstörandets skull" ? Nån politisk agenda har de väl?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-03 19:19:00
|
Sunny |
Jag skulle tro att det finns alla sorters reclaimare. Som i alla rörelser. Någon är idealist,en annan aktivist jobba utomparl. o så finns det rena idioter som gillar att bråka. Plus en svans med åskådare som i ett visst läge bara rycks med.. samt media ute efter bra vinklar...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-03 19:19:00
|
ej destruktiv |
Det vore kul att se den! Vandalism är alltid improduktivt! Det finns aldrig något positivt med kapitalförstöring! SL läggger ner 70 milj om året för att städa upp efter vandalerna! Pengarna, hoppas jag du håller med om, kunde användas bättre!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-05-03 22:28:00
|
benjamin |
förutom flertalet exempel på smaklös argumentation och det där idiotiska förslaget om "reclaim ute i skogen" som kanske min 60-åriga mamma skulle kunna kläcka ur sig, så var själva språket fruktansvärt, särskilt för att komma från en journalistikstudent. gud, betalade du verkligen för att få publicera det här?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-05-03 22:28:00
|
benjamin |
förutom flertalet exempel på smaklös argumentation och det där idiotiska förslaget om "reclaim ute i skogen" som kanske min 60-åriga mamma skulle kunna kläcka ur sig, så var själva språket fruktansvärt, särskilt för att komma från en journalistikstudent. gud, betalade du verkligen för att få publicera det här?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-03 22:56:00
|
Alf Carlsson |
2. Det ligger väl en hyfsad bitterhet i krossat pressbyråfönster eller död bebi...
4. Uppskattar din heder Mike.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-05-04 09:46:00
|
daniel. |
Ni påstår att vandalism är improduktivt har ju missat "brottets produktivitet" som är en teori som förs fram av extremanarkister och liknande. Att man ska begå brott som t ex stöld, skadegörelse och liknande eftersom det hjälper till att hålla BNP på en hög nivå i ett kapitalistiskt samhälle...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-05-04 10:44:00
|
Per W |
Jovisst är det så... varje krossad ruta ger jobb åt fönstertillverkaren och glasmästaren, åt glasmästarens frisör m fl m fl som betalar skatt, som går till SL, som klottersanerar...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-05-09 18:23:00
|
Johan R |
På vilket sätt var språket så fruktansvärt? Jag förstår inte vad Benjamin menar.
|
|