De flyr därför att debatten är kass

Inlägg #1: Postat: 2004-04-29 14:54:00
NU ska ni kolla nedan;
.
Inlägg #2: Postat: 2004-04-29 19:01:00
Michael Lundahl
Det var ju knappast oväntat att någon skulle försöka sig på att vända det där stycket emot mig. Det faller dock platt till marken eftersom jag aldrig haft problem med att någon *tycker* annorlunda. Däremot har många haft problem med att jag inte tycker som de själv. Om nu herr/fru/fröken anonym kan visa på var jag i artiklar använt personangrepp eller falska argument i syfte att till varje pris vinna diskussionen står det honom/henne fritt att länka till dem.
Inlägg #3: Postat: 2004-04-29 19:06:00
Michael Lundahl
Att jag sedan i *kommentarfälten* ibland använt hårda, syrliga och/eller nedsättande tonfall står jag för. Frågan är om de som triggat mig att svara så - vanligtvis anonyma fegisar som omöjligt kan skilja på sak och person - kan stå för sina påhopp. Troligtvis inte... annars hade de haft ryggrad nog att inte gömma sig bakom intetsägande signaturer.
Inlägg #4: Postat: 2004-05-02 15:42:00
Martin
Äh, släpp sargen, Lundahl. Du ramlar ju under lågvattenmärket i så gott som varenda debatt. "Jag har aldrig haft problem med att någon tycker annorlunda" <-- du kan inte mena allvar?
Inlägg #5: Postat: 2004-05-03 07:46:00
Michael Lundahl
Gå och kamma dig Martin. *Att* de har åsikter har jag inget emot. Att jag sedan kan tycka att åsikten - från mitt perspektiv, med mina argument - är dålig är en annan sak. Jag börjar inte med vansinniga personangrepp eller hittar på falska argument bara för den sakens skull. Jag är itne som vissa andra som får fullständigt frispel bara för att någon har en åsikt som avviker från deras egen.
Inlägg #6: Postat: 2004-05-04 12:29:00
Martin
Problemet med dig, Lundahl, är att du är en medelmåttig skribent och faktiskt smått korkad, samtidigt som du tror att du är någon typ av Messias både inom artikelknackande och framförallt klarsynthet. Det är dessutom slående hur ofta du motsäger dig själv och anklagar folk för att göra saker som du själv gör frekvent. Du skulle tjäna mycket på att lugna ner dig ett antal pinnhål.
Inlägg #7: Postat: 2004-05-04 15:36:00
MonaLisa
Jag kan bara hålla med "Martin". Det är synnerligen märligt hur en person som Lundahl vill framställa sig såsom varande klarsynt när han gång på gång anklagar människor för att göra saker han själv gör frekvent.
Inlägg #8: Postat: 2004-05-04 20:15:00
Michael Lundahl
Martin, MonaLisa: Ge er in i "artikelknackandet" själva om ni är så förbannade mycket bättre då. Finns inget mer löjeväckande än anonyma kommentarspostare vars argumentation aldrig kommer längre än "ah men asså fatta att du é ju bara så djävla blåst typ"... men som aldrig själva törs deltaga på allvar.
Inlägg #9: Postat: 2004-05-04 20:51:00
Marlene Karnerfors
Martin: så hadde vi det där med personangrepp... Visst jag håller inte med Lundahl i allt han skriver men att därifrån kalla honnom medelmåttig, smått korkad med messias ideer? Håller med Michael, skriv själv då. Säger bara en sak, personangrepp, personangrepp och åter personangrepp, dina argument är dåligt grundade då hoppar du i stället som en galen pittbull på skribenten som person.... LÅGT...riktigt lågt...
Inlägg #10: Postat: 2004-05-04 21:10:00
MEN!
Marlene Karnefors, är du blind??? Hur många ggr har inte Lundahl övergått till personangrepp? Och det spelar så fan heller vilket roll mitt namn har, jag har rätt att säga min åsikt anonymt och har all rätt att deltaga i debatten iaf! Mest löjeväckande av allt är när människor gnäller som fan på andra men SAMTIDIGT själv inte inser att dom gör EXAKT samma sak!
Inlägg #11: Postat: 2004-05-04 21:53:00
Danne
"MEN" Karnefors är flickvän till ML. Som du ser behövde han någon närtstående för att få stöd. Jag har bara en sak att säga och det är att ML inte ska kritisera andra för personangrepp och dålig debattanda. ML är en mästare på det och att han står för sina tarvligheter bland "kommentarsfälten" gör honom inte till en bättre debattör.
Inlägg #12: Postat: 2004-05-04 21:53:00
Danne
Tvärtom är det sällan en artikel debatteras med en svarsartikel utan oftast sker ju debatten här, i "kommentarsfälten". Med andra ord, det som sägs i dessa fält tillhör debatten i allra högsta grad. Därför är inte ML den som ska komma och säga något om kassa debatter. Inte förrän han slutar att stundom bete sig som en första klassens skitstövel som ständigt svär, ger andra människor en massa epitet och beter sig som en riktigt dålig medmänniska.
Inlägg #13: Postat: 2004-05-05 10:36:00
Michael Lundahl
Danne: Heh... du är ett klockrent exempel på någon som skjuter mygg och silar kameler. Du du tycker att *jag* är en "första klassens skitstövel som ständigt svär, ger andra människor en massa epitet och beter sig som en riktigt dålig medmänniska." då undrar jag verkligen vad du tycker om vissa andra i kommentarfälten.
Inlägg #14: Postat: 2004-05-05 10:38:00
Michael Lundahl
Din "kritik" tas lätt på därför att det finns hittills inget jag har skrivit som jag inte har kunnat antingen stå för eller erkänt att jag gjorde fel. Dina omdömen här misstänker jag starkt färgar av att du - som så många andra - inte tål det jag skriver utan har beslutat dig för att stämpla mig som en dålig människa bara för att jag inte tycker som du tycker att man skall göra. Upp till bevis för dina påståenden. Tills dess är du enbart slöseri med bandbredd.
Inlägg #15: Postat: 2004-05-05 10:40:00
Michael Lundahl
Rättelse svar 13: Du du Om du
Inlägg #16: Postat: 2004-05-05 11:29:00
Danne
"Vissa andra" i kommentarsfälten skriver inte artiklar om hur man ska undvika kassa debatter. Det gör du. Lev som du lär, det är grundregel nummer ett. Kom igen och fortsätt kaxa när du gör det.
Inlägg #17: Postat: 2004-05-05 15:15:00
Michael Lundahl
Med tanke på att du inte ens citerar andemeningen i en alledes färsk artikel korrekt så misstänker jag att du minns äldre artiklar lite som du vill....och du *vill* minnas att dumme dumma megadumme Lundahl är en riktigt hemsk typ. Och sedan har du dessutom mage att påstå att jag kaxar mig när du själv är ett levande lexikon i hur man är stöddig som en tupp i hönsgården. : Kan inte annat än le åt sådana här stollerier.
Inlägg #18: Postat: 2004-05-05 16:04:00
Danne
Tja, vissa saker ändras aldrig. Jorden roterar alltid runt sin egen axel och Lundahl på Sourze är helt oförmögen att någon gång erkänna att även han kan ha brister. Att han dessutom skulle våndas till döds om han inte fick sista ordet jämt, det lär snart alla bli varse när Lundahl postar en till nonsenskommentar som "Svar 17", allt för att få sista ordet och smita från huvudfrågan, jaja.
Inlägg #19: Postat: 2004-05-05 16:09:00
Michael Lundahl
Jag har vid tillfällen erkänt fel och brister i argumentationen. Jag har bett om ursäkt för argumentationen min sida när den vid sällsynta tillfällen gått över styr. Att du då inte var närvarande - eller väljer att glömma bort de tillfällena - tar jag inget ansvar för. Du verkar på något lustigt sätt ha ett minne som alltid formar sig så att Lundahl är dum... Lustigt att ditt minne är så flexibelt och vänligt inställt gentemot din uppfattning om mig.
Laddar...