Inlägg #1: Postat: 2004-04-29 00:55:00
|
Sunny |
så religiösa längre här i landet: jag vill ge de invandrare som är sekulariserade förtur. Som mina muslimska vänner säger: Du hade inte fått leva i våra hemland: de hade stenat dig. Livets ord o Knutsbydårarna är lika illa men de har inte millioner galna fanatiker med bomber o annat i ryggen. I dag var det Thalinds tur: Det fredliga landet har fått många muslimer i de södra distrikten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-29 09:50:00
|
sten |
Religiöst förtryck är lika illa, vilka som än utövar det. Jag vägrar att tro att alla muslimer förtrycker kvinnor lika väl som kristna eller judar inte gör det. Jag ville sätta fokus på hur det svenska samhället är på väg.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-29 11:27:00
|
Sandra |
Du har rätt Sten. Alla muslimska män förtrycker inte sina kvinnor. Man får inte förtrycka sin fru i islam och de som gör det är oftast outbildade inom islam och osäkra och såna män finns i alla länder. Folk behöver åka till Mellan Östern för att se hur man egentligen lever istället för att sitta hemma och oja sig över de muslimer som totalt tappat greppet i Sverige. De muslimerna kan aldrig stå som representanter för islam. Och till alla, kom ihåg, Islam är en sak och muslimer en annan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-30 00:42:00
|
Sunny |
Sandra: Det du skriver är elementärt. Men jag skulle oroa mig mera för Knutsbypastorn o hans trogna ifall det funnits stora stater med millioner lika fanatiska som desutom möjligen har tillgång till kärnvapen pakistansamt sänder ut sina hjärntvättade unga ja som knutsbyflickan i ett heligt krig! Inkvisitionen oroar oss inte i dag men gissa om Europa fruktade den o påven när det begav sig!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-30 11:54:00
|
Lars |
Sandra, har du varit i mellanöstern?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-30 15:44:00
|
Sandra |
Yup och jag har många vänner som bor där och som bott där.
|
|