|
Inlägg #1: Postat: 2004-04-24 14:11:00
|
|
Sunny |
Jovisst.
Men så är det med alla arter: de uppstår,de lever för att dö o lämna plats till andra arter.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-24 16:51:00
|
|
Inger |
Jag måste ha missat en mycket viktig poäng på naturtimmmarna - även in natura. Jag trodde läran om evolution var precis tvärtom. Att egenskaper utvecklas för artens optimala överlevnad och inte för att vi ska gå under så förbannat snabbt. Däremot, släkter komma och gå, det vet vi via ovårdade kyrkogravar. Vilken art kommer då efter Homo sapiens sapiens?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-25 12:20:00
|
|
Sunny |
Inger: Ingenting vara för evigt. Jag tänker inte på ett par tusen år här. Solen precis som allt annat levandeär inte evig. Den kommer att slockna som alla stjärnoro då blir vårt solsystem ännu en sk "vit dvärg" eller någont lika spännande. Nya stjäror tänds med eventuella andra planeter.Solen dör inte snabbt utan blir kallare o kallare o jorden kommar att vara totalt öde långt innan detta händer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-25 12:24:00
|
|
Sunny |
men männsikan är den första arten som lyckats så bra tekniskt att framställa så mycket gift i både jordbruk o krig att vi har en chans att förgöra vår art . De som bäst klar radioaktivt o annat gift är vissa insekter. Nästa stora art på jorden gissar många blir kackelakan eller någon slags skalbaggar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-25 19:19:00
|
|
Inger |
Den arten kackelacka kanske döps till Dickus Thickus? Eller så blir det kanske miniminiarter som tar över? Resistenta Bakterier & Virus? Ja, det är tur man slocknar och inte lever för evigt?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-26 12:58:00
|
|
Sunny |
Ingenting är evigt men för mig är denna insikt så svindlande att jag inser hur begränsad människans hjärna ändå är. Jag har svårt att riktigt greppa eoner av tid.
Bakterier o virus är en bra gissning: kanske bättre än insekterna?
|
| |