Grattis, män behövs inte längre!

Inlägg #1: Postat: 2004-04-23 14:31:00
Jolin
Syftet med forskningen var, som jag förstod det, att bättre förstå däggdjurens fortplantning. Sen att tidningarna redan börjat spekulera i hur detta skulle kunna appliceras på människor är en helt annan sak. Jag tror hur som helst inte syftet med forskningen var att få en ursäkt till att utrota alla män.
Inlägg #2: Postat: 2004-04-23 14:45:00
sten
Jag känner mig inte hotad och fruktar inte utrotning men jag är intresserad av att andra liksom jag själv spekulerar vilka verkningar på bl.a. den hätska debatten applicering på människor skulle få
Inlägg #3: Postat: 2004-04-23 15:55:00
Jörgen
Jolin, forskningen i sig har ju inget med feminism att göra. Kopplingen görs ju av feministiska skribenter på våra största tidningar, som nu skadeglatt kan konstatera "snart är ett samhälle utan män möjligt", som ytterligare ett steg i deras privata, men av ledningen sanktionerade, kampanj mot män!
Inlägg #4: Postat: 2004-04-23 15:59:00
Jörgen
Det är Feministerna som drar linjen mellan forskning och feminism, och pekar ut en grupp i samhället som "onödig". Frågan de ställer, antyder att individens existensberättigande och enda människovärde består i huruvida vi kan bidra till fortplantningen av den mänskliga rasen!
Inlägg #5: Postat: 2004-04-23 15:59:00
Jörgen
Frågan tyder på dålig smak och oerhört dåligt omdöme, och för tankarna till en retorik som användes i Centraleuropa för 60-70 år sedan då en annan grupp människor pekades ut som "roffare" och ansvariga för allt ont som drabbade befolkningen...
Inlägg #6: Postat: 2004-04-23 18:55:00
Jolin
I Aftonbladets omröstning om huruvida män behövdes eller inte var det faktiskt fler män som ansåg att det manliga släktet var onödigt... men visst, det kanske var en lite osmaklig fråga. Hade den lydit "Behövs judar?" hade det nog inte varit lika poppis.
Inlägg #7: Postat: 2004-04-24 01:19:00
Biff
Män kanske inte är nödvändiga för att leva, men de gör det värt att leva...
Inlägg #8: Postat: 2004-05-29 15:06:00
Johan
Mitt liv skulle vara så mycket tråkigare om jag inte fanns.
Laddar...