Inlägg #1: Postat: 2004-04-20 14:08:00
|
Alf Carlsson |
Ni riskerar båda livet på andra, det är väl det som är den anmärkningsvärda poängen...Du ska för en gångs skull försöka förlänga din tanke och tänka dig att någon dog i en olycka där dumhuvet ansågs ansvarig. För min del, inklusive all annan skit Brunei som den aningslöse överklassdrängen håller på med, så är monarkin avskaffad.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-20 14:11:00
|
Alf Carlsson |
Och HUR den avskaffas blir mer och mer egalt i takt med drängens genomklappningar. Lägg ner kungahuset, ge paret pension och en kolonilott, ge ungarna varsin kölapp till arbetsförmedlingen och låt sen udda vara jämt. Det är ett bra bud, det kan vara sämre imorgon.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-20 14:34:00
|
Nartin |
miljontals människor kör över hastighetsbegränsningarna varje dag. Alla ni rättrådiga perfekta människor får det att låta som om kungen i princip uppfunnit hastighetsöverträdelser. Om hastighetsöverträdelse är det bästa republikanerna har att komma med, tror jag nog att kungahuset sitter ganska tryggt, hur många invektiv du än strör över dem.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-20 14:47:00
|
Alf Carlsson |
Republikan? Jag var mer inne på att göra MIG till kung, så att folket verkligen fick någon att se upp till, att förlita sig till, att hylla och att älska och som skyddade och försvarade dom intill sista blodsdroppen...och som kunde trösta dom i sorg och hylla dom i framgång - som ett alternativ till en rabellmunk utan vare sig lyster eller innehåll.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-20 14:51:00
|
Alf Carlsson |
Min överlägsna briljans hade satt Sverige som nummer ett på världskartan. ALLA bjudningar skulle haft det svenska kungahuset överst på sina listor och exportföretagen hade haft bråda dagar, där avtalen gick till Sverige i hopp om att åtminstone få se en glimt av Sveriges ståtlige konung - som ett alternativ till den hösäcken vi har nu.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-20 14:57:00
|
Alf Carlsson |
Så starta inte en monarki/republikan-diskussion med mig. Busch är definitivt ett exempel på att republiken inte är ett alternativ. Hans Majestät Konungen av Sverige duger helt enkelt inte.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-04-20 15:06:00
|
Nartin |
Så du gnäller mest för gnällandets skull alltså? För jag tror inte att du skulle gå hem hos massorna.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-04-20 16:09:00
|
Alf Carlsson |
"Gnäller"? Kungen ger inte valuta för pengarna och får allt svårare att dölja sitt förrakt för det land han företräder - det är väl för fan inte gnäll ditt nöt. Folket skulle inte bara älska mig, man skulle dyrka mig och min devis "För rättvisan" och min Eriksgata hade varit en uppgörelse med girigheten.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-04-20 16:29:00
|
Leve monarkin! |
Leve Alf som Sveriges blivande konung! Men du kan väl åtminstone skilja dig från kärringen din och gänga dig med Viktoria. Och Madde kan du väl ta som hålldam?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-04-20 16:31:00
|
Alf Carlsson |
Jag hade naturligtvis betalat dig en hyfsad summa så du inte kom dragande med min verkliga uppfattning om vad jag tycker om societeten, som belastar vårt samhälle både ekonomiskt och som föredömme innan jag påbörjade reningsbadet.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-04-20 16:36:00
|
Alf Carlsson |
Hade du kännt min hustrus företräden skulle du svalt tungan och fallit på knä och förmodligen inte vågat annat, än att lämna rummet bugandes, förvissad om att ett möte med hennes ögon skulle brännt din själ i evig förbannelse. Så slarva icke med orden, det kan kosta dig dyrt.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-04-20 16:42:00
|
Alf Carlsson |
Ej heller vill jag straffa döttrarna V och M för att man föddes till en overklighet, utan istället ge dom en andra chans genom var sin kölapp till arbetsförmedlingen.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-04-20 17:28:00
|
Nartin |
Projektet stupar på "Folket skulle inte bara älska mig, man skulle dyrka mig "...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-04-20 18:41:00
|
Henry |
Alf du pratar hela tiden om hur mycket andra manniskar far/har/roffar at sig/lever i overflod.. Sjalv borde du val vara nagon sorts asket men allt bottnar bara i ren och skar avundsjuka.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-04-20 22:19:00
|
Nartin |
OBS. Svensk asket. Då har man fortfarande tilläggsisolering, DVD-spelare och ett ridhus att hänga i när man känner för det. Alfs nivå på levnadsstandard är helt lagom. De som har mer är fördömda idioter.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-04-20 22:41:00
|
Alf Carlsson |
Nartin - hyfsad retorik...Jag har inga synpunkter på att någon har mer än jag, men jag vill absolut känna att man har det på rationella och rimliga grunder. Hans Majestät Konungen av Sverige uppfyller inte dessa krav på något sätt. Han är en skam för landet och sitter bara för att ge legitimitet åt privilegiesamhället.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-04-21 09:06:00
|
Nartin |
privilegiesamhället som även du och jag ingår i. Allt handlar ju om vad man jämför med.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-04-21 09:15:00
|
Thomas L. Aabo |
Alf har en typiskt megolomanisk självuppfattning av en vänstermänniska.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-04-21 09:33:00
|
Alf Carlsson |
Monarkins överlevnad understryker arvsrätten, d v s rätten att ärva privilegier oavsett om dessa privilegier är sakligt grundade utifrån kompetens/vad den priviligierade tillför systemet.. Resultatet ser vi idag med en alltmer utmärglad intelligens, kompetens och ledarförmåga.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-04-21 09:38:00
|
Alf Carlsson |
Denna degenererade ledarklass, som är mer upptagna av att formulera bonusprogram och pensionsavtal kommer att stå det svenska samhället MYCKET DYRT. Göran Persson huvudsakliga politiska gärning har varit att understödja just arvsrätten och nu kröner han den med skattereduscerad förmögenhet, varefter han köpt sin biljett till finrummen.
|
|