Inlägg #1: Postat: 2004-04-14 22:53:00
|
psst |
rytel, johanna rytel?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-14 23:36:00
|
Öyvind Vågen |
Jepp du har alldeles rätt, har rättat i texten också bett sourze gå in och rätta, men tycks den felaktiga versionen dykt upp igen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-15 09:15:00
|
Nartin Martin |
Jag har skickat min artikel också. Endast autosvar so far.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-15 12:29:00
|
Öyvind Vågen |
Vi kanske skulle gå ihop om ett kortare svar; mer en replik: var drar AB gränsen för vilka grupper det är okej att skriva hatartiklar om och vilka det inte är det, hur ser deras redaktionella policy ut?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-21 22:32:00
|
Roger |
Öyvind, öyvind.
Det är nog svårt att bli medelålders.
Det har varit bekvämt så länge. Du har suttit där framför tv:n med chipspåsen och rapat framför tipsextra. Men se! Något har hänt med samhället! De unga tjejerna börjar ta plats! detta är förfärligt tycker du och börjar genast fokusera på ett antal skribenter av kvinnligt kön att det är en manlig redaktör som godkännt alla artiklar och är ansvarig utgivare övergår din fattningsförmåga.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-21 22:32:00
|
forts... |
Jo. låt mig förklara för dig. Samhället ändras. Dina grundvalar och din egocentrism gäller inte längre. Du har inte tolkningsföreträde. Du har inte automatiskt rätten att ta plats. och din artikel är riktigt dåligt skriven.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-04-21 22:46:00
|
Öyvind Vågen |
Roger, Roger du har alldeles rätt med undantag av 1 Jag är inte medelålders, tvärtom ganska ung 2 Jag har endast undantagsvis haft teve i mitt liv 3 Jag tittar aldrig vare sig på tipsextra eller äter chips - inte tillsammans och inte var för sig
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-04-21 22:47:00
|
Öyvind Vågen |
4 Ja något har hänt, och snart händer det ännu mer, den unga generation tjejer som kommer nu är både välutbildad och tar plats på ett självklart sätt, äntligen! 5 För debattartiklars åsikter svarar skribenten även om ansvarig utgivare naturligtvis har det formella juridiska ansvaret
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-04-21 22:49:00
|
Öyvind Vågen |
6 Till skillnad från dig är jag tillräckligt mycket feminist för att vara fullkomligt övertygad om att såväl debattredaktören som beställt och redigerat artiklarna som de enskilda artikelförfattarinnorna kan svara för sig själva och sina egna texter; den rent principiella publicistiska frågan diskuterar jag i en separat artikel, riktad till Aftonbladet Se Öppet brev till Aftonbladet här på Sourze
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-04-21 22:51:00
|
Öyvind Vågen |
7 Samtliga de citerade damerna tar - med rätt eller orätt låter vi vara osagt - upp betydligt mer plats i det offentliga rummet än mig 8 Min artikel är ett under av stringens och saklighet jämfört med delar av debattinläggen och för att inte tala om med det osakliga och illa genomtänkta inlägg här
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-05-06 15:07:00
|
Jörgen |
Psst, Öyvind. Du glömde, ytterligare en punkt där Roger hade fel. 9 Det är en kvinnlig redaktör för Debatt-redaktionen.
|
|