Vem ska hjälpa kvinnorna, Winberg?

Inlägg #1: Postat: 2004-04-15 08:58:00
Martin Nilsson
ord och inga visor. bra!
Jag vill se en feminist våga ta avstånd från Winberg och Rytels skräp, och inte bara säga "Jag tar inte ansvar för vad andra gör med sin feminism." TA AVSTÅND. VISA LITE GUTS OCH JÄVLARANAMMA!
Inlägg #2: Postat: 2004-04-15 09:03:00
Martin Nilsson 2
för feminismen har enorma PR-problem med sin envägskommunikation rakt ut i medierna. Vi överöses av en massa debattartiklar, och allt påstås vara feminism - allt från hat mot vita män till föräldraförsäkringsdebatt. Kyrkans ledning tar avstånd mot kvinnoprästmotståndare - feminister verkar aldrig ta avstånd från någon annan som kallar sig feminist hur galen och oförsonlig denne än är. Snälla, visa att jag har fel.
Inlägg #3: Postat: 2004-04-15 09:25:00
Thomas L. Aabo
En vattendunk efter att i åratal ha vandrat i öken. Tack! Malin.
Inlägg #4: Postat: 2004-04-15 09:42:00
AC Collin
Gudrun Schyman fick frågan i TV4:s Nyhetsmorgon igår varför hon attackerar alla män som grupp. Hon menade att det är det mest effektiva, rent retoriskt, om feminismen ska kunna uppnå sina mål. Intressant. I vilka andra sammanhang är det accepterat att vara så onyanserad, att generalisera, att dra alla över en kam? Finns lyckade exempel? Jag tror det gör mer skada än nytta.

Återigen Malin, en mycket bra artikel! Go girl! ;-
Inlägg #5: Postat: 2004-04-15 09:43:00
Sunny
Tack Malin!! Modig,klok och välformulerad. Med vänner som MargaretaW. behöver femenismen inga fiender: Den går under ändå. tragiskt eftersom vi alla skulle behöva arbeta för ett jämlikare samhälle,även för barn,gamla o alla andra,icl. kvinnor,som förtrycks.
Inlägg #6: Postat: 2004-04-15 19:33:00
Åke
Bra skrivet, Malin! Respekt! Och eftersom jag tycker det så ses jag förmodligen som en patriakal pösmunk. Å ena sidan. Å andra sidan skulle det vara intressant om Winberg, Schyman & C:o exakt kunde precisera vilka - eller vilken del av "manskollektivet" - som i grunden utgör den del som står för "förtrycket". Samtliga av mina manliga vänner står nämligen handfallna, oförstående och frågande inför detta. :
Inlägg #7: Postat: 2004-04-15 21:18:00
Urban
Vilken välformulerad käftsmäll! Jag är imponerad Malin. Själv hade jag dock, som lömsk homosexuell, tänkt hjälpa gnällkärringarna på traven och stämma in i litanian för att skrämma karlarna till att bli bögar eftersom snart ingen man orkar lyssna.. Såna som du omöjliggör dock mina planer ;-
Inlägg #8: Postat: 2004-04-15 21:48:00
Malin M
Tack allihopa. Hade väntat mig betydligt mer negativ kritik och stålsatt mig inför en ny skörd av taskiga kommentarer. I onödan, verkar det som nu, men man ska ju inte ropa hej.... Ni lämnar väldigt kloka synpunkter allihop.
Inlägg #9: Postat: 2004-04-15 22:25:00
Öyvind Vågen
Heja - välgörande uppkäftigt.
Inlägg #10: Postat: 2004-04-15 23:02:00
Someone
Värst av kändisfeministerna är dom som springer benen av sig efter män eller gjorde i yngre dar. Åsa Mattsson, Unni Drougge är bra exempel på detta. Jag menar inte att man inte får vara hetero eller intresserad av män men fullkomligt springa benen av sig. Skippa ett långt vänskapsförhållande med en kvinna för ett kort förhållande med en man osv osv.
Inlägg #11: Postat: 2004-04-16 00:50:00
Haplo
Mycket bra skrivet.
Det som är intressant är att du troligtvis kommer att få skit och bli totalt idiotförklarad av dessa "feminister". Du vet, de som säger att de är FÖR systerskap, att kvinnor ska få höras i debatten osv.
Dessa "feminister" är dom som förtrycker och idiotförklarar Flickor/Tjejer/Kvinnor.
Inlägg #12: Postat: 2004-04-16 08:15:00
Lena Sommer
Jättebra Malin! Du har en stor majoritet av oss "vanliga" kvinnor bakom dig. Feminismen verkar mer och mer bli en könsfascistisk sekt för ett antal extremister som helt förlorat kontakt med verkligheten!
Inlägg #13: Postat: 2004-04-16 09:08:00
sphincter
Bra skrivet. Med en sadan attityd kommer man langt mycket langre i livet.
Inlägg #14: Postat: 2004-04-16 10:52:00
Chrille
Helt otroligt bra skrivet! Det finns inte mycket att tillägga i den artikeln.

På ren svenska: Skitbra skrivet!
Inlägg #15: Postat: 2004-04-17 23:07:00
Robert
Jag kan bara instämma i jubelkören. Själv har jag varit rabiat antifeminist, men när vettiga kvinnor som du kommer till tals så känner jag inte något behov av att vara rabiat längre.
Inlägg #16: Postat: 2004-04-19 22:20:00
Dan
Den absoluta jämställdheten och därmed frigörandet av den rationella individen kan aldrig uppnås genom feminismen, utan genom ekvalism. Malin, du är dagens hjälte. Klarsynt, välformulerat och med eftertryck i varje ord!
Inlägg #17: Postat: 2004-04-20 23:49:00
C
Varför kan man inte få hata män? Om/när de gör livet till ett helvete för så otroligt många kvinnor på jorden? Kvinnohat är ju helt ok. Förekommer överallt. Är det inte rent hat är det förakt.
Inlägg #18: Postat: 2004-04-22 00:39:00
Joakim Johansson
Något av det bästa jag läst på år och dagar. Så välformulerat, genomtänkt och slagkraftigt. Personligen blir jag mer och mer rädd för dessa "kändisfeminister" du nämner. Deras retorik börjar mer och mer likna den sortens hatpropaganda som används av odemokratiska krafter, nazister och krigshetsare.
Inlägg #19: Postat: 2004-04-22 12:44:00
beundrare
Malin. Du är bäst!!!
Inlägg #20: Postat: 2004-04-28 13:52:00
pUs
Grymt bra skrivet, Malin. :
Laddar...