Inlägg #21: Postat: 2004-04-12 15:44:00
|
Mike |
P.S. Nettolönen ovan gäller efter att "egenavgifter" till sjukförsäkring och frivilligt pensionsparande är avdragna. D.S.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-04-12 23:47:00
|
Haplo |
Mike och alla andra...
Ni stångar er blodiga mot JS! Personen i fråga kan säkert rabbla synonymer och floskler i oändlighet men att komma fram till ett logiskt resultat som 224 är för sådana personer helt omöjligt då detta inte är ett accepterat resultat i den världsbild som dessa har.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-04-12 23:53:00
|
Haplo |
Faktum är att JS ALDRIG kommer att se eller att acceptera att den ideologi han har bygger på förtryck, förnedring, korruption och omänsklighet. Då hans ideologi helt har bortsett från en liten detalj, nämligen Människan, och att denna skiljer sig markant från individ till individ och aldrig kan vara den otänkande maskin som JS vill att vi skall vara.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-04-13 01:05:00
|
Mike |
Jag vet.... 224 är en myt som ofta framförs av högermänniskor etc etc.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-04-13 13:57:00
|
Jan Schmidt |
Joodå, Lars Nilsson, jag vet om det där. Jag vet också att det är en viss skillnad i kvalitet på den vård du får via sjukförsäkringen och den som erbjuds av "det allmänna" i USA alltså. Men nu var det inte riktigt det som mina inlägg handlade om utan mer om det fåniga i att göra jämförelser överhuvudtaget, om man inte tar HELA bilden i beaktande. Du kan inte jämföra löner utan att jämföra kostnadsläge, du kan inte jämföra skatter utan att titta på vad skatterna betalar, etc.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-04-13 14:00:00
|
Jan Schmidt, forts |
Att, som du gör, slänga ur sig siffror utan att låta dem relatera till andra siffror uppammar ingen seriös diskussion! Jag ser fram emot din artikel om sjukvården i USA, och ska ägna åtminstone en del av väntetiden åt att läsa på själv, så att jag kan bemöta dig seriöst, med fakta som relaterar till andra fakta försöka, åtminstone.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-04-13 14:15:00
|
Mike |
Och i östyskland hade de ju så fin folkgemensamhet i hyreskasernna. Det vet jag, för det har Unto Seppälä sagt. Vissa av grannarna var visserligen Stasi agenter, men livet är så mycket mer än siffror och materiell välfärd, det får vi inte glömma. Sverige är ju ett så mycket finare, mer moraliskt och upplyst samhälle än alla andra så vad spelar lite pengar för roll?
|
|