Inlägg #1: Postat: 2004-04-08 11:12:00
|
Chrille |
Det är sällan som Inger Segelström har någonting med verkligheten att göra. Och den med henne. Dock var det faktiskt en förvånandsvärt insiktsfull kolumn, bortsett från lite pajkastning på borgarna.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-04-08 11:44:00
|
abort mord |
Du har aldrig tänkt på att man kan tänka sig för INNAN man blir gravid så man slipper använda barnamord som preventivmedel?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-04-08 13:26:00
|
Thomas L. Aabo |
Det vanliga chauvinistiska sossetugget om att Sverige är bäst alla andra är hottentotter. Basta!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-04-08 13:43:00
|
JoeHill |
Snygg clownsminkning Inger. Verkligen, jag menar det! Ska du börja jobba på cirkus?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-04-08 16:46:00
|
Kalle |
Det dör väl ungefär 2 människor i sekunden världen över. Både män, kvinnor och barn.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-04-08 20:16:00
|
Elvy |
Om jag ska dömma efter dom flesta kommentarer och svar till dom artiklar som Inger Segelström har skrivit så förefaller det som om dom flesta av er nyligen har skilt er ifrån henne detta efter ett mycket misslyckat förhållande. Om ni fortsätter med att klandra någon för det mest vitt skilda saker som den skriver om så blir ni slutligen inte tagna på allvar
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-04-08 20:37:00
|
Bengt S |
sämsta skit jag har läst!!! så jävla overkligt! vad faen skall du i sverige och göra!!?? flytta till kairo för fan!!
så jävla obeläst och okunnig:hur fan blev du vald till politiker!??
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-04-09 00:53:00
|
Genus |
Ditt ständigt storflinande ansikte SKRÄMMER. Att sälja "sex" tillåter du - den som betalar för varan har du gjort kriminell. Unikt i världen. Som skrattar åt dig. Där är du maktlös.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-04-10 09:09:00
|
ßeer |
Kvasibubbel som vanligt, sourze, hårdspacklade tomtenissors hemvist, föder avsky...hos mig.
Jag hoppas innerligt att du aldrig når ditt mål Inger. Dina svekfyllda ord...eu arbetar öppet för ett klass-samhälle, man gör avkall på Er slogan - "allas lika värde", helt öppet låter man forma en underklass, en pöbel, en grå ringlande massa vid soppköket...och ovanför, på balkongen, står Inger? och vinkar - NEJ TACK!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-04-10 10:57:00
|
Sansad |
Jag håller med Inger Segelström i mycket när det gäller denna text, även om hon knappast framför några nya eller originella synpunkter.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-04-10 11:55:00
|
nils haglund |
Det måste rimligen finnas problem i Sverige att debattera, om kriminalitet, våldtäkter 54 begågna av s k invandrare, arbetslöshet, dålig ekonomi - allt företeelser som jag tror drabbar kvinnor i särskilt hög grad. Det är därför jag tycker att det är en dålig artikel.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-04-10 13:51:00
|
nej" |
Om kvinnan själv bestämmer över sin kropp - hur kom barnet in i henne mot hennes vilja? Visste hon inte vad hon gjorde?
Om kvinnan har kroppsbestämmanderätt, har hon då också den rätten över barnets kropp och döda det - FÖR ATT HON GJORT ETT MISSTAG?
Gud give att barnamordsadvokaten Segelström inte kommer in i EU-parlamentet.
Hycklerskan talar om solidaritet med de svaga - var är stödet till de allra svagaste och mest skyddslösa ofödda barnen?
Vidrigt att se en så falsk människa ha makt.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-04-12 09:10:00
|
Rolf Nilsson |
Det är nog så att det inte bara är M och MP som sviker utsatta grupper. Det där med att skylla på andra partier betyder bara att valfjäsket har börjat igen. Gör något konkret över gränserna istället för att kasta paj på varandra.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-04-12 09:11:00
|
Rolf Nilsson |
Sorry menar M och Kd
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-04-12 17:14:00
|
Björn |
Inte helt korrekt. KD är ju uttalade motståndare mot abort, men moderaternas nej till EU-lagstiftningen kommer från deras motstånd mot politik på EU-nivå generellt, inte från abortmotstånd. I riksdagen har partiet inte verkat mot aborter åtminstone inte under senare år.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-04-12 18:36:00
|
Mike |
Så alla man inte ger pengar till har man lagt munkavle på?! Betyder det att svenska staten lagt munkavle på alla föreningar och organisationer som inte åtnjuter statsbidrag?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-04-13 15:54:00
|
Jan Schmidt |
"När jag blir europaparlamentariker"? Inte OM jag blir..? Det ligger faktiskt ett val mellan dig och den åtråvärda posten, Inger, du kan väl åtminstone låtsas som att det är demokrati du sysslar med...
|
|